zoomit

فیسبوک پس‌از فاجعه کمبریج آنالیتیکا می‌خواست سرویس اشتراکی معرفی کند

فیسبوک پس‌از فاجعه کمبریج آنالیتیکا می‌خواست سرویس اشتراکی معرفی کند

پس‌از افشای فاجعه‌ی کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۸، وضعیت برای متا (که در آن زمان فیسبوک نام داشت) به‌اندازه‌ای بد شد که مارک زاکربرگ برای توضیح وقایع به کنگره رفت. چنین رسوایی عظیمی باعث جمع‌آوری اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر شده بود و در نهایت به ورشکستگی کمبریج آنالیتیکا و عذرخواهی عمومی زاکربرگ منجر شد.

به‌گزارش ورج، امروز طی جلسه‌ی FTC علیه متا، مشخص شد که هیئت مدیره‌ی فیسبوک در آن زمان می‌خواست در واکنش به نظرات منفی و اوضاع وخیمش، سرویس اشتراکی بدون تبلیغ به‌کاربران ارائه کند.

این طرح شامل اشتراک ماهانه‌ای می‌شد که به‌کاربران اجازه می‌داد تا فیسبوک و احتمالاً سایر اپلیکیشن‌های شرکت تحت مدیریت زاکربرگ را بدون تبلیغات تجربه کنند. هدف نهایی هم ارائه‌ی گزینه‌ی لغو تبلیغات و مقابله با ایده‌ی اگر برای یک سرویس، پولی پرداخت نمی‌کنید، شما محصول آن هستید عنوان شده بود.

مقاله‌های مرتبط

سرانجام در آن سال‌ها فیسبوک به‌جای این طرح، برنامه‌هایی برای کاهش حجم داده‌های دردسترس توسعه‌دهندگان خارجی ترسیم کرد. ناگفته نماند که متا در سال ۲۰۲۳ سرویس اشتراکی مشابهی در اتحادیه‌ی اروپا دردسترس کاربران قرار داد که در ماه‌های اخیر مجبور شد تا به‌خاطر انتقاد‌ها، قیمتش را ۴۰ درصد کاهش بدهد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا