zoomit

فروشگاه برنامه گوشی‌های اندرویدی آپدیت بزرگی دریافت کرد؛ نقش پررنگ‌تر هوش مصنوعی

فروشگاه برنامه گوشی‌های اندرویدی آپدیت بزرگی دریافت کرد؛ نقش پررنگ‌تر هوش مصنوعی

گوگل اعلام کرد تغییرات گسترده‌ای در ظاهر و عملکرد پلی استور اعمال می‌کند تا تجربه‌ی شخصی‌سازی بیشتری به کاربران ارائه دهد و میزان تعامل را افزایش دهد.

در این بروزرسانی، تب اپلیکیشن‌ها بازطراحی شده، تجربه‌ی تازه‌ای برای Play Games معرفی می‌شود، تب جدیدی با محوریت علایق کاربر اضافه خواهد شد و قابلیت‌های هوش مصنوعی جمنای در دسترس قرار می‌گیرد.

همه‌ی تغییرات بر پایه‌ی قابلیت‌های اخیر پلی استور شکل گرفته‌اند؛ از جمله تب اختصاصی برای نمایش محل تماشای اپ‌های محبوب یا بخش Collections که اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌هایی مثل خرید، تماشا و گوش‌دادن مرتب می‌کند.

معاون رئیس و مدیرکل گوگل پلی گیمز، در نشست خبری گفت: «برای بیش از ۴ میلیارد کاربر، گوگل پلی دروازه‌ای مهم برای کشف اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و محتوای فرهنگی روز است و هدف ما کمک به همه‌ی کاربران برای تعامل بیشتر با اپلیکیشن‌ها و محتوایی است که نیازها و علایقشان را تأمین می‌کند.»

جست‌وجوی هوش مصنوعی و تب اپلیکیشن‌ها

ویژگی جدید Guided Search به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای جست‌وجوی مستقیم نام اپلیکیشن، هدف یا ایده‌ی خود را تایپ کنند؛ مثلاً با نوشتن «پیداکردن خانه» اپلیکیشن‌های املاک نمایش داده می‌شوند. تب اپلیکیشن‌ها بازطراحی شده و بخش‌های ویژه‌ای به موضوعات فصلی و علایق کاربر اختصاص می‌یابد

این بخش می‌تواند محتوای چند اپلیکیشن را در یکجا گردآوری کند. به‌طور مثال، در ایالات متحده محتوای مرتبط با لیگ WNBA در آن نمایش داده می‌شود.

قابلیت مورد بحث پیش‌تر در هند و ژاپن با محوریت علایق محلی مانند کریکت و کمیک راه‌اندازی شده بود. در کره‌ی جنوبی بخشی ویژه‌ی محتوای ویدیویی شامل فیلم، سریال و ویدیوهای کوتاه راه‌اندازی می‌شود؛ چراکه محتوای کوتاه‌مدت پرمصرف‌ترین قالب رسانه‌ای روی گوشی‌های هوشمند است.

تب جدید You محلی متمرکز برای مدیریت اشتراک‌ها، پاداش‌ها مثل Play Points، پیشنهادها، آمار و به‌روزرسانی‌ها فراهم می‌کند. این بخش همچنین پیشنهادهای مرتبط با علایق کاربر، مانند فیلم، سریال، پادکست یا کتاب‌های الکترونیکی و صوتی ارائه می‌دهد و دسترسی سریع برای ادامه‌ی مطالعه یا تماشای موارد نیمه‌تمام فراهم می‌کند.

گیمرها در این تب پروفایل گیمینگ جدید خود را می‌بینند که آمار و دستاوردها را در بازی‌ها و دستگاه‌های مختلف سازمان‌دهی می‌کند. این پروفایل‌ها حتی با آواتارهای تولیدشده با هوش مصنوعی قابل شخصی‌سازی هستند.

تب بازی‌ها و دستیار هوش مصنوعی

تب جدید Games آمار، دستاوردها، پاداش‌ها و بخش‌های اجتماعی را در یکجا گردآوری می‌کند. قابلیت Play Games Leagues به کاربران اجازه می‌دهد با دوستان خود رقابت کنند و پاداش Play Points دریافت کنند.

به‌روزرسانی مهم‌تر، اضافه‌شدن دستیار هوش مصنوعی Play Games Sidekick است؛ یک لایه‌ی درون‌بازی که با جمنای لایو کار می‌کند و هنگام گیرکردن در بازی، راهنمایی و نکات لازم را ارائه می‌دهد. این قابلیت ادامه‌ی پروژه‌ای است که گوگل دسامبر (آذر و دی) با دیپ‌مایند نمایش داده بود. به‌جای خروج از بازی و جست‌وجوی راهنما، کاربر می‌تواند به‌صورت صوتی از جمنای کمک بگیرد.

این دستیار همچنین اطلاعات مرتبط با همان بازی را سازمان‌دهی می‌کند و در دسترس قرار می‌دهد. در ابتدا، ا Play Games Sidekick در بازی‌های EA و Netmarble از جمله Star Wars: Galaxy of Heroes و FC Mobile و Solo Leveling: Arise پشتیبانی خواهد شد.

صفحات معرفی بازی‌ها به‌روزرسانی می‌شوند تا اطلاعاتی مثل رویدادهای جاری، اخبار توسعه‌دهنده و پیشنهادها را نمایش دهند. از ماه آینده گیمرها می‌توانند پرسش‌های خود را در این صفحات مطرح کنند و پاسخ دیگران را دریافت کنند.

مقاله‌های مرتبط

گوگل اعلام کرد سرویس Google Play Games روی کامپیوترهای ویندوزی که بیش از ۲۰۰ هزار بازی را ارائه می‌کند، از نسخه‌ی آزمایشی خارج شده و اکنون به‌طور رسمی در دسترس است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا