مديريت ICT

فرجام مبارزه حقوقی گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند

فرجام مبارزه حقوقی گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند

حکم دادگاه تجاری آمریکا به معنای آن است که اسپیکرهای هوشمند گوگل و سایر دستگاه‌های خانگی هوشمندی که از امتیازهای انحصاری متعلق به سونوس استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند به آمریکا وارد شوند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، سونوس اعلام کرده است اگر گوگل حاضر نشود هزینه مجوز را به این شرکت پرداخت کند، باید امکانات اسپیکرهایش را تنزل دهد. اما گوگل اعلام کرده که راه حل‌هایی را طراحی کرده تا از هر گونه اختلالی اجتناب کند. این غول فناوری اعلام کرده که با حکم صادره از سوی کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا موافق نیست و به دفاع از خود در برابر ادعاهای بی معنی سونوس درباره شراکتشان و مالکیت معنوی ادامه می دهد.

کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا اعلام کرد گوگل تمامی پنج امتیاز انحصاری که سونوس درباره آنها شکایت داشته، را نقض کرده است و تصمیمی که اولین بار در اوت سال ۲۰۲۱ گرفته بود را تایید کرد.

این امتیازهای انحصاری مربوط به اسپیکرهای مولتی روم و نحوه تنظیم شبکه ای آنها برای پخش همزمان موسیقی با بلندی صدای یکسان در اتاقها یا محدوده های مختلف یک خانه است. قابلیت مولتی روم هنگامی که نخستین بار عرضه شد، قابلیت منحصر سنوس بود و جایزه نوآوری را در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۰۵ نصیب این شرکت کرد.

گوگل به تغییرات طراحی که در زمان مبارزه حقوقی ارائه کرده بود و از استفاده از امتیازهای انحصاری سونوس اجتناب کرده بودند، اشاره و اعلام کرد کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا با سیستم جدید مخالفت نکرده است.

با این حال تیم خانه هوشمند گوگل نِست اطلاعیه ای را منتشر و اعلام کرد کاربران باید هر اسپیکر را به صورت جداگانه تنظیم کنند و دیگر نمی توانند صدای اسپیکرها را با استفاده از دکمه صدای فیزیکی تلفن به صورت شبکه ای تنظیم کنند. شمار کوچکی از کاربران هم ممکن است لازم باشد از یک اپلیکیشن ویژه برای تکمیل تنظیمات استفاده کنند.

سخنگوی گوگل گفت: اگرچه با تصمیم امروز موافق نیستیم اما از این که کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا طراحیهای اصلاح شده ما را تایید کرد، قدردانی می کنیم و انتظار نداریم واردات یا فروش محصولاتمان مشکلی پیدا کند. گوگل اعلام کرد به دنبال بازبینی مجدد این تصمیم خواهد بود.

بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، سونوس و گوگل درگیر یک سلسله اختلافات بلندمدت شده اند و در خصوص استفاده از دستیارهای هوشمند مانند دستیار گوگل در فناوری سونوس درگیر شدند. چند شکایت دیگر بین این دو شرکت در جریان است.

newslan.ir

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا