zoomit

چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم؟

چگونه پکیج دیواری را هواگیری کنیم؟

هواگیری پکیج عملی بسیار ضروری است و باید پیش از شروع فصل سرما انجام شود. با هواگیری منظم، عملکرد پکیج و رادیاتورها بهتر و دقیق‌تر می‌شود. برای شروع هواگیری ابتدا باید پکیج را خاموش کنید و فشار دستگاه را از طریق شیر پرکن بین ۱ تا ۱٫۵ بار تنظیم کنید. عموماً همه پکیج‌های دیواری و رادیاتورها از یک اصول مشخص برای هواگیری پیروی می‌کنند.

در دستگاه‌هایی که آنالوگ هستند و صفحه ال‌سی‌دی ندارند، هنگام بارگیری دستگاه فرقی نمی‌کند که پکیج روشن باشد یا خاموش، چون در‌ هر‌ صورت آب وارد دستگاه می‌شود؛ اما در دستگاه‌های دیجیتال به علت اینکه عقربه دستگاه به‌صورت دیجیتالی است، پکیج باید روشن باشد تا مقدار فشار دستگاه را مشاهده کنید.

برای بررسی سایر مشکلات و ایرادات پکیج خود، مقاله رایج ترین مشکلات پکیج و راه حل آن‌ها را در بخش لوازم خانگی نیوزلن مطالعه کنید.

نکات کلیدی هواگیری پکیج

  • اول پکیج را خاموش کنید؛
  • پس از گذشت چند دقیقه از راه پیچ هواگیری که روی هر رادیاتور قرار دارد، هریک را هواگیری کنید؛
  • فشار پکیج را از طریق شیرپرکن بین ۱ تا ۱٫۵ بار تنظیم کنید؛
  • در نهایت پکیج را استارت کنید.

در ادامه به‌صورت دقیق‌تر این موارد را توضیح می‌دهیم.

چرا باید هواگیری پکیج انجام شود؟

دلایل زیر از جمله مهم‌ترین موارد هواگیری رادیاتور و پکیج است:

  • برای تأمین هوای یکنواخت در منزل
  • ایمنی بیشتر پکیج شوفاژ دیواری
  • جلوگیری از سرد شدن آب حمام در زمان استحمام
  • کنترل فشار یا بار آب در لوله‌ها در بهترین حالت

احتمالاً تجربه روبه‌رو شدن با چنین موقعیتی را داشته‌اید که با روشن شدن پکیج و جریان آب در لوله، رادیاتور یا شوفاژ همچنان سرد مانده یا بخشی از آن سرد و نیمه‌ی دیگر گرم است. زمانی‌ که با فشار پایین آب گرم مواجه می‌شوید، صدایی درون لوله‌های رادیاتور می‌پیچد که نشان‌دهنده نیاز به هواگیری دستگاه است.

توصیه می‌شود که اگر مدل دستگاهتان قدیمی و به‌مرور زمان فرسوده شده است، آن را به دست متخصصان ماهر بسپارید تا اقدامات لازم را برای هواگیری انجام دهند. هواگیری به معنی خروج هوای اضافه از دستگاه است اما این کار بستگی به طول عمر و مدل پکیج هم دارد.

اختلاف ارتفاع بنا با زمین

معمولاً این اتفاق در آپارتمان‌ها می‌افتد که به‌دلیل اختلاف سطح لوله‌کشی، مسیر آب از پایین به بالا است. وقتی فشار آب برای طبقات بالاتر کم باشد، قاعدتاً میزان آب موردنیاز رادیاتور هم پایین‌تر از حد استاندارد می‌شود.

افت فشار (bar)

ممکن است به‌دلیل کاهش فشار پکیج، دستگاه به تخلیه هوا نیاز داشته باشد. کافی است که شیرپرکن پکیج در زیر دستگاه را بچرخانید تا هوا خارج شود و عقربه بار را از صفر به ۱٫۵ تا ۲ برسانید و سپس شیرپرکن را ببندید. فراموش نکنید که وقتی فشار پکیج کم شود، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود (این اتفاق برای محافظت از دستگاه و قطعات داخلی در زمان کمبود آب است).

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا