عصر جدید تیکتاک؛ نوبت به تعدیل نیرو و کاهش هزینهها رسیده است

عصر جدید تیکتاک؛ نوبت به تعدیل نیرو و کاهش هزینهها رسیده است
تیکتاک پس از سرمایهگذاری هنگفت در دو سال گذشته بهمنظور راهاندازی کسبوکار تجارت الکترونیک خود، گامهای جدیدی برای رسیدن به سودآوری برمیدارد.
به گفتهی هفت نفر از کارکنان به بیزنس اینسایدر، از ماه فوریه (بهمن و اسفند)، بخش TikTok Shop تعدادی از کارمندان را براساس عملکرد کنار گذاشته و قوانین سختگیرانهتری برای بازگشت به دفتر وضع کرده و دو دور تعدیل نیرو در نظر گرفته است و همزمان اقدامات جدیدی برای مهار هزینهها اتخاذ میکند.
تیکتاک پیشتر جدیدترین دور تعدیل نیروی خود را آغاز کرد که کارکنان عملیاتی تجارت الکترونیک و برخی کارمندانی را هدف قرار داد که با برندهای جهانی همکاری میکنند. تیکتاک در ایمیلهایی که برای کارکنان اخراجشده ارسال کرد، نوشت که در حال کاهش پیچیدگی «برای ایجاد مدل عملیاتی کارآمدتر بهمنظور رشد بلندمدت تیم» است.
اقدام تیکتاک منعکسکنندهی تلاشهای مشابه مدیران در متا و مایکروسافت و گوگل به شمار میرود؛ شرکتهایی که اخیراً با هدف کاهش هزینهها، مزایای کارکنان را حذف کردهاند و تعداد نیروهای خود را کاهش و استانداردهای عملکرد را تغییر دادهاند.
کاهش هزینههای تیکتاک در لحظهی حساسی برای این شرکت رخ میدهد؛ شرکتی که به توافق نرسیدن با دولت دونالد ترامپ بر سر قانون واگذاری سال ۲۰۲۴، ممکن است با ممنوعیت در ایالات متحده مواجه شود.
مقالهی مرتبط
تغییرات محیط کار و بیاعتمادی گستردهتر، بر برخی از کارکنان تأثیر منفی گذاشته است. یکی از کارکنان اخراجشده میگوید: «در ۶ ماه گذشته، روحیهی کارکنان و احساس امنیت شغلیشان بسیار پرنوسان بوده است.»
به گفتهی دو نفر از کارکنان، افزونبر کاهش هزینهها ازطریق تعدیل نیرو، برخی تیمها در سهماههی جاری اهداف عملکردی خود را بر هزینهها و سود و معیارهای درآمدی مانند ارزش ناخالص کالا (gross merchandise value) متمرکز کردهاند.
منبع : زومیت