مديريت ICT

شکایت IBM از مدیرکل سابق این شرکت

شکایت IBM از مدیرکل سابق این شرکت

آی‌بی‌ام در شکایتی که در یک دادگاه فدرال در نیویورک تنظیم کرد، مدعی شد پاتاما چانتاراک، مدیرکل سابق این شرکت در تایلند، با پذیرفتن یک موقعیت ارشد در شرکت اکسنچر، قراردادش را نقض کرده است. آی‌بی‌ام اعلام کرد اکسنچر، از نظر درآمد مشاوره، بزرگترین رقیب این شرکت در منطقه آسیا اقیانوسیه به شمار می‌رود.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، چانتاراک که در سال ۲۰۱۸ به آی‌بی‌ام پیوسته بود، سال گذشته از مقام خود استعفا کرد و یک ماه بعد، در آوریل سال ۲۰۲۲ به عنوان مدیر اجرایی اکسنچر در تایلند، به این شرکت پیوست. آی‌بی‌ام مدعی است که به این مدیر تایلندی بیش از ۴۷۰ هزار دلار پاداش در ازای حفظ اطلاعات محرمانه این شرکت و عدم انجام رفتار رقابتی در یک مدت زمان خاص، پرداخت کرده است.

طبق شکایت آی‌بی‌ام، رفتن سریع به شرکت رقیب، به آی‌بی‌ام این حق را می دهد که پاداش داده شده به این مدیر سابق را پس بگیرد.

وکلای آی‌بی‌ام در این شکایت نوشتند: آی‌بی‌ام و اکسنچر در عرصه اطلاعات، دیجیتال سازی و مشاوره در سطح جهانی و در منطقه آسیا اقیانوسیه رقابت دارند.

آی‌بی‌ام اعلام کرد از چانتاراک خواسته است پاداش را برگرداند اما وی قبول نکرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چانتاراک یک مدیر فناوری ارشد باسابقه در منطقه جنوب شرقی آسیاست که پیش از پیوستن به آی‌بی‌ام، سالهای زیادی برای مایکروسافت کار کرده بود. بانگوک پست در سال ۲۰۲۱، او را به عنوان یکی از ۲۴ زن نمونه سال در کنار جاسیندا آردرن، نخست وزیر سابق نیوزیلند و تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان معرفی کرده بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا