zoomit

پردازنده بعدی اگزینوس در یک حوزه از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهتر خواهد بود

پردازنده بعدی اگزینوس در یک حوزه از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهتر خواهد بود

سامسونگ درحال توسعه‌ی تراشه‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ است و احتمالاً سری گلکسی S25 را در برخی نواحی جهان با این سیستم-روی-چیپ عرضه خواهد کرد.

سامسونگ سال گذشته تأیید کرد تراشه‌ی پرچمدار بعدی این شرکت با نسل دوم لیتوگرافی سه نانومتری Samsung Foundry تولید خواهد شد. انتظار می‌رود این لیتوگرافی ازنظر بازدهی انرژی نسبت‌به لیتوگرافی چهار نانومتری شرکت کره‌ای که در اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می‌شود و همچنین نسبت‌به لیتوگرافی سه نانومتری TSMC که در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بهتر باشد.

بر اساس پست PandaFlashPro در ایکس (توییتر سابق)، استفاده از نسل دوم لیتوگرافی سه نانومتری در ساخت اگزینوس ۲۵۰۰ باعث می‌شود این تراشه درمقایسه‌با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کارآمدتر شود. این افشاگر همچنین ادعا می‌کند اگزینوس ۲۵۰۰ باوجود مصرف انرژی کم‌تر، عملکرد بهتری نسبت‌به اگزینوس ۲۴۰۰ ارائه خواهد داد.

افزایش قدرت و کاهش مصرف انرژی در اگزینوس ۲۵۰۰، می‌تواند سیستم-روی-چیپ پرچمدار سامسونگ را به همان چیزی تبدیل کند که همه از مدت‌ها قبل انتظارش را داشتند. برتری این تراشه نسبت‌به اسنپدراگون ۸ نسل ۴، شرایط را برای سامسونگ و طرفداران این برند بهتر خواهد کرد، زیرا باعث می‌شود نسخه‌ی اگزینوسی سری گلکسی S25 از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهتر عمل کند.

ظاهراً سامسونگ درحال توسعه‌ی دو نسخه‌ی مختلف از اگزینوس ۲۵۰۰ است که با نام اگزینوس ۲۵۰۰-A و اگزینوس ۲۵۰۰-B شناخته می‌شوند. مدل A از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای بهره خواهد برد و فقط برای گوشی سامسونگ طراحی شده است. نسخه‌ی B به پردازنده‌ی مرکزی ۱۰ هسته‌ای مجهز خواهد شد و مدل‌های آینده‌ی تبلت سامسونگ و دستگاه‌های سری گلکسی بوک از آن استفاده خواهند کرد.

سامسونگ به‌جای واحدهای پردازش عصبی (NPU) که در اگزینوس ۲۴۰۰ از آن استفاده می‌کند، از واحدهای پردازش تنسور (TPU) در اگزینوس ۲۵۰۰ استفاده خواهد کرد. این تراشه همچنین از پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 950 بهره خواهد برد که انتظار می‌رود درمقایسه‌با Xclipse 940 موجود در اگزینوس ۲۴۰۰ قدرتمندتر باشد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا