zoomit

سامسونگ One UI 5 را با صفحه قفل قابل‌شخصی‌سازی بر پایه اندروید ۱۳ معرفی کرد

سامسونگ One UI 5 را با صفحه قفل قابل‌شخصی‌سازی بر پایه اندروید ۱۳ معرفی کرد

سامسونگ پس از هفته‌ها آزمودن One UI 5 ازطریق نسخه‌ی بتا، سرانجام این رابط کاربری مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را به‌طور کامل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ معرفی کرد. سامسونگ می‌گوید فاز بتای One UI 5 مراحل پایانی را طی می‌کند.

شرکت کره‌ای تاکنون چهار نسخه‌ی بتا از One UI 5 برای گوشی‌های سری گلکسی S22 منتشر کرده است. مشخص نیست که شرکت کره‌ای نسخه‌ی بتای دیگری نیز منتشر می‌کند یا مستقیماً سراغ انتشار نسخه‌ی نهایی می‌رود. به احتمال زیاد در روزهای آینده شاهد انتشار پنجمین نسخه‌ی بتا خواهیم بود.

آیکون های جدید وان یو آی One UI 5 سامسونگ

نسخه‌ی جدید رابط کاربری One UI طراحی بهبودیافته‌ای دارد و از آیکون‌هایی استفاده می‌کند که به ادعای سامسونگ خواناترند. One UI 5 همچنین به یک‌سری انیمیشن جدید مجهز است.

به گزارش newslan، سامسونگ در One UI 4.1 به کاربران امکان داد ازطریق اپلیکیشن اختصاصی Keyboard طرح‌های مختلفی ازطریق ایموجی ایجاد کنند. One UI 5.0 با گزینه‌ای جدید در منوی اصلی، حذف این طرح‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. One UI تا پیش از رونمایی نسخه‌ی جدید، قابلیت‌های مختلفی برای شخصی‌سازی ارائه می‌داد، اما سامسونگ با One UI 5 شخصی‌سازی را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است.

سامسونگ می‌گوید کاربران به‌لطف One UI 5 می‌توانند به‌راحتی ظاهر و حس‌و‌حال دستگاه‌شان را شخصی‌سازی کنند. وان یو آی جدید صفحه‌ی قفل قابل‌شخصی‌سازی دارد و کاربر می‌تواند والپیپر را مستقیماً در صفحه‌ی قفل عوض کند. در صفحه‌ی قفل می‌توان حالت و رنگ‌های ساعت را نیز تغییر داد.

سامسونگ ازطریق منوی جدید Wallpapers قابلیت صفحه‌ی قفل پویا را ارائه می‌دهد. کاربر می‌تواند حداکثر ۱۵ عکس و ویدیو برای صفحه‌ی قفل انتخاب کند تا تصاویر به‌صورت خودکار عوض شوند.

شخصی سازی صفحه قفل در One UI 5

شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل در نسخه‌ی جدید One UI

سامسونگ به کاربران امکان می‌دهد نحوه‌ی نمایش نوتیفیکیشن در صفحه‌ی قفل را تغییر دهند. در حالت اول صرفاً آیکون اپلیکیشن‌ها به نمایش درمی‌آید و در حالت دوم جزئیات هر نوتیفیکیشن نیز دیده می‌شود.

در نسخه‌ی جدید وان یو آی می‌توانید شماری از اپلیکیشن‌های منتخب را بدون آنلاک کردن گوشی، باز کنید. بدین منظور باید در صفحه‌ی قفل به سمت راست یا چپ سوایپ کنید. صرفاً اپلیکیشن‌های ماشین‌حساب و دوربین و ضبط صدا به این روش قابل‌دسترس هستند. کاربر همچنین می‌تواند حالت Do not Disturb یا فلاش دوربین را ازطریق میانبر سوایپ فعال کند.

افکت تاری جدید در One UI 5 سامسونگ

سامسونگ می‌گوید نسخه‌ی جدید One UI جلوه‌ی تاری بیشتری دارد تا تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهد

سامسونگ تغییراتی در صفحه‌ی تنظیمات نوتیفیکیشن اعمال کرده است تا کاربر بتواند گزینه‌های مدنظرش را راحت‌تر پیدا کند. سامسونگ همچنین اپلیکیشن گالری را با قابلیت‌های جدیدی مثل گزینه‌ی View All برای دسترسی سریع به تمامی آلبوم‌ها به‌روز کرده است.

در نسخه‌ی جدید وان یو آی، قابلیت Bixby Routines به Modes and Routines تغییر نام داده است. قابلیت Modes که نمونه‌ی آن در iOS نیز دیده می‌شود، به کاربر کمک می‌کند ساده‌تر روی کارهایش متمرکز شود. سامسونگ در نسخه‌ی جدید One UI اپلیکیشن Digital Wellbeing را به‌روزرسانی کرده و یک‌سری قابلیت‌های جدید به اپلیکیشن Reminder آورده است.

رابط کاربری One UI 5 سامسونگ تغییرات نسبتاً مهمی در بخش امنیت و حریم خصوصی تجربه کرده است. سامسونگ در این رابط کاربری بخش‌های Biometrics and Security و Privacy را که پیش‌تر جدا بودند، ترکیب کرده است.

ویجت های جدید رابط کاربری One UI 5 سامسونگ

در One UI 4.1 شاهد استفاده از ویجت‌های جدیدی بودیم که سامسونگ آن‌ها را ویجت هوشمند نامید. این ویجت‌ها در One UI 5.0 پیشرفته‌تر شده‌اند و کاربر می‌تواند چند مورد از آن‌ها را در یک بسته روی هم قرار دهد. سامسونگ در One UI جدید به کاربران امکان می‌دهد تم‌های رنگی جدیدی در گوشی اعمال کنند. این تم‌های رنگی از والپیپر الهام می‌گیرند.

تم های رنگی One UI 5 سامسونگ

در اپلیکیشن دوربین، تب‌های Filters و My Filters با هم ترکیب شده‌اند تا کاربر به شکل ساده‌تری به فیلترها دسترسی داشته باشد. در داخل اپلیکیشن دوربین امکان ساخت فیلترهای جدید نیز وجود دارد. در بخش تنظیمات امکان اضافه کردن واترمارک به تصاویر فراهم شده است.

به‌طور کلی نمی‌توانیم One UI 5 را به‌روزرسانی بزرگی خطاب کنیم. میزان تغییرات One UI 4 نسبت‌به One UI 3 بسیار بیشتر بود. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در نسل جدید تا حد زیادی تلاش کرده است به فرمول موفق نسل قبل پای‌بند بماند و یک‌سری تغییرات برای افزایش رقابت‌پذیری One UI اعمال کند.

تغییرات پنل نوتیفیکیشن One UI 5 نسبت‌به نسخه قبل

براساس گفته‌ی سامسونگ، چیدمان نوتیفیکیشن‌ها در نسخه‌ی جدید One UI ظاهر یکپارچه‌تر و جذاب‌تری دارد

تغییرات One UI 5 نسبت‌به One UI 4 بیشتر مثل تغییرات iOS 16 نسبت‌به iOS 15 است. در پوسته‌ی جدید سامسونگ و سیستم‌عامل جدید اپل شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل باعث می‌شود به‌روزرسانی، بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر برسد، اما در واقعیت تغییرات چندان زیاد نیستند. بسیاری از شخصی‌سازی‌هایی که One UI جدید ارائه می‌دهد، پیش‌تر در Good Lock دردسترس بودند.

سامسونگ تأیید کرده است که One UI 5 تا پیش از پایان ماه جاری میلادی منتشر می‌شود. این رابط کاربری در ابتدا برای گوشی‌های سری گلکسی S22 دردسترس قرار می‌گیرد. فعلاً فهرست کامل دستگاه‌های تحت پشتیبانی نسخه‌ی جدید One UI منتشر نشده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا