zoomit

نوجوان ۱۵ ساله ۶ رکورد جهانی تتریس را شکست و تاریخ‌ساز شد

نوجوان ۱۵ ساله ۶ رکورد جهانی تتریس را شکست و تاریخ‌ساز شد

الکس تاچ معروف‌به الکس تی، گیمر ۱۵ ساله‌ی تتریس، ۶ رکورد این بازی را شکسته است. او توانسته برای اولین‌بار از ۱۰ میلیون امتیاز عبور کند و بیش از ۱۶٫۷ میلیون امتیاز به‌دست آورد. رکورد قبلی چیزی در حدود ۶٫۸ میلیون بود.

ویدیو چنل یوتیوب aGameScout شاهکار الکس تی را به‌طور مفصل شرح می‌دهد و قسمت‌هایی از آن را به‌نمایش می‌گذارد. تی با وجود اینکه تنها ۱۵ سال سن دارد، بازیکنی قدیمی و با سابقه در تتریس است.

الکس زمانی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت که به‌عنوان جوان‌ترین فرد تاریخ، امتیاز لازم برای برد بازی تتریس NES را به‌دست آورد.

الکس در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) به اوج عملکرد خود رسید. ممکن است پوشش گسترده‌ی خبر رسیدن اولین نفر به Kill Screen تتریس به الکس انگیزه داده باشد؛ جایزه‌ی ۲٬۳۰۰ دلاری دریافت ۱۰ میلیون امتیاز نیز احتمالاً عاملی برای ترغیب او بوده است. رسیدن به امتیاز ۱۰ میلیون نیازمند ریسک بسیار زیاد و بعضاً از بین بردن هم‌زمان چهار ردیف است.

مقاله‌ی مرتبط

الکس تی در دفعات اولیه از دسته و کنسول پیشرفته‌تری استفاده کرد که برای اکثریت بازیکنان تتریس قابل قبول است؛ اما الکس که دوست نداشت به شاهکارش خدشه‌ای وارد شود، این رکوردها را با استفاده از کنسول معمول NES نیز به‌ثبت رساند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا