شاسیبلند باشکوه ژاپنی؛ میتسوبیشی دستینیتور ۲۰۲۶ رونمایی شد

شاسیبلند باشکوه ژاپنی؛ میتسوبیشی دستینیتور ۲۰۲۶ رونمایی شد
میتسوبیشی از شاسیبلند جدید Destinator رونمایی کرد. این مدل در واقع نسخهی تولیدی کانسپت DST است که سال گذشته معرفی شده بود.
طراحی دستینیتور سطح پایین نیست و میتسوبیشی با حفظ دکمههای فیزیکی در کابین، امتیاز مثبتی کسب میکند. طراحی داشبورد کمی نامعمول است. نمایشگر دیجیتال پشت فرمان در قابی ضخیم و براق قرار دارد که از سایر بخشها عقبتر نصب شده و نسبتبه نمایشگر مرکزی ۱۲٫۳ اینچی جلوهای نامتناسب دارد.
دستینیتور فقط بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و از پیشرانهی ۱٫۵ لیتری توربوشارژ بنزینی بهره میبرد که ۱۶۱ اسببخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
قدرت از طریق گیربکس CVT منتقل میشود. سیستم تعلیق عقب از نوع تیر پیچشی است؛ اما ترمز دیسکی در هر چهار چرخ دیده میشود. این خودرو رینگهای ۱۸ اینچی و وزن خالص ۱۴۹۵ کیلوگرمی دارد.
شاسیبلند هفت نفرهی جدید میتسوبیشی با طول ۴۶۸۰ میلیمتر و عرض ۱۸۴۰ میلیمتر، کمی کوتاهتر و باریکتر از اوتلندر است؛ اما با ارتفاع ۱۷۸۰ میلیمتری، قد بلندتری دارد. فاصله بین دو محور به ۲۸۱۵ میلیمتر میرسد که از اوتلندر بیشتر است.
خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست؛ اما دستینیتور با ارتفاع کف ۲۱۴ میلیمتر (یا ۲۴۴ میلیمتر بدون پوشش زیرین) قابلیت عبور از مسیرهای نسبتاً ناهموار را دارد. حالتهای رانندگی شامل Gravel، Wet و Mud هستند.
میتسوبیشی در بخش امکانات کم نگذاشته است. سقف پانوراما، سیستم صوتی یاماها، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ و درگاههای USB در هر سه ردیف از جمله آپشنها هستند.
مقالههای مرتبط
برای راحتی سرنشینان عقب، دریچهی تهویه اختصاصی تعبیه شده و صندلیهای ردیف دوم با نسبت ۴۰:۲۰:۴۰ و ردیف سوم با نسبت ۵۰:۵۰ تقسیم میشوند. هر دو ردیف قابلیت خواباندن کامل برای افزایش فضای بار دارند.
دستینیتور نخستین بار در بازارهای آسیای جنوب شرقی عرضه میشود و بهعنوان سومین محصول تولیدی شرکت میتسوبیشی اندونزی پس از اکسپندر و اکسفورس شناخته خواهد شد.
منبع : زومیت