ماهواره و فضا

سرویس بهداشتی لوکس برای سفر فضایی ۱۲۵ هزار دلاری

سرویس بهداشتی لوکس برای سفر فضایی ۱۲۵ هزار دلاری

اسپیس پرسپکتیو به‌تازگی از جدیدترین محصول اضافه‌شده به پروژه گردشگری استراتوسفر رونمایی کرد؛ سرویس بهداشتی با طراحی منحصر‌به‌فرد به نام «اسپیس اسپا» (Space Spa) که بخشی از کپسول نپتون خواهد بود.

به گزارش نیوزلن و به نقل از ایندیپندنت، نپتون که با یک بالن عظیم به ارتفاع حدود ۳۰ کیلومتری سطح زمین منتقل می‌شود، یک کپسول تحت‌فشار است و در قیاس با فضاپیماهای شرکت‌های بلو اوریجین  و ویرجین گالکتیک، نوید تجربه‌ای لوکس‌تر و آرام‌تر به مسافران می‌دهد. 

جین پوینتر، موسس و از مدیران عامل اسپیس پرسپکتیو، در بیانیه‌ این شرکت گفت: «‌وقتی مردم متوجه می‌شوند که پرواز فضایی شش ساعت طول می‌کشد، پیوسته می‌پرسند که آیا توالت موجود است، یا خیر.»

پوینتر افزود: «البته پاسخ همیشه آری است و نیازی به توالت خلاء‌مانند فضانوردان یا پوشک نیست.»

او گفت: «سرویس بهداشتی مناسب با طراحی زیبا که ما ارائه می‌کنیم، ویژگی‌ای منحصربه‌فرد و در دسترس است و همچنین مناظری باورنکردنی را از تیرگی ژرف فضا، خط آبی نازک و درخشان جو سیاره ما، ستارگان در بالا و زمین در پایین، برجسته می‌کند.»
 

سرویس بهداشتی لوکس برای سفر فضایی ۱۲۵ هزار دلاری

دن ویندو، که در کنار ایزابلا ترانی در اسپیس پرسپکتیو، بر تمامی جنبه‌های طراحی نظارت دارد، گفت: «هدف این بود که به جای ساختن یک فضای معمولی حمام و دستشویی، محیطی شبیه‌‌تر به اسپا (محلی که خدمات ماساژ و بهداشت و مراقبت بدن عرضه می‌کند) ارائه کنیم.»

ویندو می‌گوید: «ما به استقبال رنگ‌های ملایم  و روشن در این اسپای فضایی رفتیم که به‌خوبی با رنگ‌های متضاد پشت پنجره، یعنی فضا، هماهنگی دارد.»

«همچنین، برای شخصی‌سازی محیط و جلوگیری از انعکاس (نور و تصویر داخل) بر دریچه‌ها، از تمهید نورپردازی هماهنگ و متضاد با آنچه از ورای دریچه‌ها می‌بینید، استفاده کردیم؛ با اصوات آرامش‌بخش و منحصر‌به‌فردی که همراه با مناظر در محیط فضایی به گوش می‌رسد، و نیز گیاهان مختلفی برای یادآوری (محیط زمینی)، همگی در این طراحی خاص گنجانده شده‌اند.»

ترانی با اشاره به مشتریان خاص اسپیس پرسپکتیو گفت: «این اسپای فضایی، تنها مکان در فضای داخلی کپسول است که کاوشگران در آن لحظه‌ای خلوت خواهند داشت. بنابراین، دستیابی به گونه‌ای خلوت گزیدن، ضروری به نظر می‌رسد. کاوشگران فضا با ورود به این مکان، محیطی آرام و دلپذیری را تجربه خواهند کرد.»

از منظر عملی هم این طرح از سطوحی تشکیل شده که به راحتی تمیز می‌شوند صدا و بو را کنترل می‌کند.
 

سرویس بهداشتی لوکس برای سفر فضایی ۱۲۵ هزار دلاری

با این حال، جذابیت نپتون فقط به وجود اسپا در آن محدود نیست. اسپیس پرسپکتیو همچنین وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌هایی با معروفیت جهانی، صندلی‌های مجلل، و مجموعه‌ای از امکانات رفاهی از جمله هدفون سفارشی، وای‌فای و بسته‌های رفاهی ویژه وعده می‌دهد.

اسپیس پرسپکتیو در ژوئیه اعلام کرد که با موفقیت بیش از هزار و ۶۰۰ بلیت، معادل حدود ۲۰۰ میلیون دلار، فروخته است. قیمت بلیت صندلی سفینه فضایی نپتون ۱۲۵ هزار دلار است.

اسپیس پرسپکتیو قصد دارد نخستین پرواز تجاری خود را اواخر ۲۰۲۴ انجام دهد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا