zoomit

سروش‌پلاس در سال ۱۴۰۳: تبادل ۲۱ میلیارد پیام و رسیدن به ۱۲.۹ میلیون کاربر فعال

سروش‌پلاس در سال ۱۴۰۳: تبادل ۲۱ میلیارد پیام و رسیدن به ۱۲.۹ میلیون کاربر فعال

این ترکیب با واقعیت بازار موبایل ایران هم‌راستاست، چراکه اکثریت کاربران اندرویدی هستند و بیشترین سهم هم به برندهای سامسونگ و شیائومی تعلق دارد.

کانال‌ها بسیارند و پیام‌هایشان اندک

مهم‌ترین بخش گزارش برای سنجش «درگیری کاربر» جایی است که سروش‌پلاس اعلام می‌کند در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۱ میلیارد پیام در این پلتفرم رد و بدل شده که از این مقدار، ۱۶.۸ میلیارد پیام مربوط به چت‌های شخصی، ۴.۵ میلیارد پیام مربوط به گروه‌ها و حدود ۰.۳ میلیارد پیام (نزدیک ۳۰۰ میلیون) مربوط به کانال‌هاست؛ بنابراین سهم‌ها کاملاً روشن‌اند و نشان می‌دهند ۷۰ درصد از کل پیام‌ها در گفت‌وگوی شخصی جریان دارد، ۲۹ درصد در گروه‌ها و تنها یک درصد در کانال‌ها.

اگر همین اعداد را به «میانگین روزانه» تبدیل کنیم، می‌شود حدود ۵۹ میلیون پیام در روز (میانگین) و اگر به «کاربر فعال سال» تقسیم کنیم، عدد نهایی حدود ۱۶۷۰ پیام برای هر کاربر فعال در سال می‌شود. یعنی به‌طور متوسط حدود ۴ تا ۵ پیام در روز برای هر کاربر فعال.

بنابراین، سروش‌پلاس در سال ۱۴۰۳ را باید «پیام‌رسانِ گفت‌وگوی فردی» دانست. گروه‌ها سهم جدی دارند، اما کانال‌ها با این که از نظر تعداد، کم نیستند اما از نظر حجم پیام آمار بسیار پایینی دارند.

مجموع گروه و کانال‌های فعال سروش‌پلاس ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۸۳ مورد است که در این میان، تعداد گروه‌ها به بیش از ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار مورد رسیده و بیش از یک میلیون و ۸۹۷ هزار کانال هم روی این پیام‌رسان ساخته شده است. این آمارها نشان می‌دهد کانال‌ها حدود ۴۵ درصد از کل فضاهای فعال را تشکیل می‌دهند، اما از مجموع پیام‌ها فقط یک درصد سهم دارند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا