امنيت

سایت جعلی ارزهای دیجیتالی، کیف پول بسیاری از کاربران را خالی کرده است

سایت جعلی ارزهای دیجیتالی، کیف پول بسیاری از کاربران را خالی کرده است

مجرمان سایبری توانسته‌اند تا با استفاده از نسخه جعلی از وب‌سایت‌های بزرگ معامله ارز دیجیتال، اطلاعات کاربران را به سرقت برده و کیف‌های پول دیجیتالی آن‌ها را خالی کنند.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از  Techradar، این مهاجمان توانسته‌اند تا با استفاده از نسخه شبیه‌سازی شده سایت‌هایی مانند کوین بیس، جمینی، کراکن و متا ماسک، کاربران فراوانی را به وارد کردن اطلاعات شخصی خود مجاب کرده و اطلاعات یاد شده را سرقت کند.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مهاجمان از روش هوشمندانه‌ای برای قالب کردن سایت جعلی استفاده کرده و در نتیجه کاربران بسیاری وجود دارند که با این حمله روبرو شده و کیف پول خود را خالی یافته‌اند.
 
این مجرمان با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های سئو توانسته‌اند تا از طریق بلاگ‌ها و شبکه‌های ارتباطی مختلف بر روی گوگل تاثیر گذاشته و موجب شدند تا رتبه سایت‌های جعلی در جستجوی وب افزایش یابد.
 

 سایت جعلی ارزهای دیجیتالی، کیف پول بسیاری از کاربران را خالی کرده است

 
در برخی از موارد حتی دیده شده است که سایت جعلی در جستجوی گوگل از سایت اصلی نیز بالاتر قرار گرفته است و به این ترتیب بسیاری از افراد قربانی فریب این مورد را خورده و اطلاعات خود را وارد کردند.
 
متخصصان امنیتی معتقدند که برای امنیت بیشتر حتما با دقت دامنه باز شده را بررسی کنید و به اطلاعاتی مانند استفاده از i بزرگ به جای l و یا استفاده از ۰ به جای حرف o دقت داشته باشید و در صورتی که کوچکترین اطلاعاتی با سایت مرجع تطابق نداشت، سریعا برای بستن صفحه اقدام کنید.
 
همچنین اقدام‌هایی مانند استفاده از تائید هویت دوعاملی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به یاد داشته باشید که اولین گام دفاعی شما در مقابل حملات، خود شما هستید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا