zoomit

زنگ خطر برای یوتیوبرها؛ درآمدزایی از ویدیوهای هوش مصنوعی متوقف می‌شود؟

زنگ خطر برای یوتیوبرها؛ درآمدزایی از ویدیوهای هوش مصنوعی متوقف می‌شود؟

یوتیوب قصد دارد با تغییر در سیاست‌های درآمدزایی خود، جلوی رشد بی‌رویه‌ی محتوای بی‌کیفیت تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی را بگیرد. در سال‌های اخیر برخی کانال‌ها با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، حجم زیادی از ویدیوهای تکراری و کم‌ارزش موسوم به AI slop منتشر کرده‌اند که نه‌تنها کیفیت کلی پلتفرم را پایین آورده، بلکه الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا را نیز دچار مشکل کرده است.

اکنون یوتیوب در آستانه‌ی به‌روزرسانی سیاست‌های برنامه‌ی شریک یوتیوب (YPP) است. اگرچه این تغییرات هنوز به‌طور رسمی در قوانین YPP درج نشده‌اند، اما مستنداتی در بخش پشتیبانی سایت یوتیوب منتشر شده است که مسیر جدید را نشان می‌دهد. بر اساس این اطلاعات، از تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۲۵ (۲۴ تیر ۱۴۰۴)، فقط محتواهایی که اصیل و اورجینال باشند اجازه‌ی درآمدزایی خواهند داشت.

در توضیح تغییرات یوتیوب آمده است که این پلتفرم همیشه خواستار محتوای اصیل سازندگان محتوا بوده است اما از این تاریخ به بعد، تمرکز بیشتری روی شناسایی محتوای تولید انبوه و تکراری خواهد داشت. رنه ریچی، مدیر ارتباط با تولیدکنندگان یوتیوب در ویدیویی اعلام کرد این تغییر نوعی به‌روزرسانی جزئی برای شناسایی بهتر محتواهای فاقد اصالت محسوب می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

ریچی تاکید کرد که تغییرات تأثیر منفی بر ویدیوهای واکنشی یا محتواهایی که شامل کلیپ‌هایی از منابع دیگر هستند نخواهد داشت؛ مشروط بر اینکه این ویدیوها ارزش افزوده داشته باشند و صرفاً بازنشر ساده نباشند.

با اجرای سیاست جدید یوتیوب، کانال‌هایی که با تولید انبوه محتوای هوش مصنوعی کیفیت پایین فعالیت می‌کردند، عملاً انگیزه‌ی خود را برای ادامه از دست می‌دهند. به این ترتیب، یوتیوب احتمالاً بتواند حجم گسترده‌ای از اسپم‌های ویدیویی را کنترل و تجربه‌ی بهتری برای کاربران فراهم کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا