فناوری

روی خوش امارات به رمزارزها

یک صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر بیت‌کوین با نام کیو بی تی سی ی، موفق شد با اخذ مجوز فعالیت در بورس دوبی به نخستین صندوقی از این نوع تبدیل شود که فعالیتش در خاورمیانه قانونی شناخته می شود. سازمان خدمات مالی دوبی پس از بررسی های لازم مجوز فعالیت این صندوق مستقر در کانادا را صادر کرده و امیدوار است تا بدین ترتیب توجه سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتالی را به بازار بورس امارات جلب کند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، این صندوق هدف فعالیت خود را فراهم کردن امکان سرمایه گذاری امن برای افرادی معرفی کرده است که به حوزه ارزهای دیجیتالی علاقه مندند. طبق اخبار منتشرشده قرار است بخشی از سهام این صندوق به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار در بورس دوبی عرضه شود. کلیه افراد مجاز به فعالیت در بورس دوبی شامل اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین بانک ها امکان خرید سهام این صندوق را خواهند داشت.

در چهار ماه اخیر ارزش بیت‌کوین دستخوش تغییرات زیادی بوده اما بیت‌کوین در همین بازه دو دفعه موفق به عبور پرقدرت از کانال ۶۰ هزار دلاری شده است. بیت‌کوین که بزرگ ترین ارز دیجیتالی از نظر ارزش بازار محسوب می شود اخیرا بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است. 

مقامات امارات تبدیل شدن این کشور به قطب فناوری های نوین مالی ( فین تک) را تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده اند و در همین راستا رویکرد مشوقانه ای برای فعالیت های مرتبط با رمزارزها در نظر گرفته اند. 

پیش از این نیز اعلام شده بود مقامات اماراتی به توافقی دست یافته اند که به موجب آن معاملات رمزارزها در منطقه آزاد دوبی مجاز شناخته می شود. سازمان تجارت جهانی دوبی اعلام کرد که این توافق بین سازمان بورس و کالای امارات و این نهاد به دست آمده و دارایی های بر حسب ارز دیجیتالی تابع قوانین جدید خواهند شد.

سازمان بورس امارات بر روی فعالیت های مرتبط با رمزارزها نظارت خواهد کرد که این فعالیت ها شامل هر گونه صدور، خرید و فروش، عرضه یا صدور مجوز جدید برای ارزهای دیجیتالی خواهد بود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا