zoomit

رویداد نکست‌آپ با همکاری تریگ‌آپ و دیجی‌نکست برگزار شد

رویداد نکست‌آپ با همکاری تریگ‌آپ و دیجی‌نکست برگزار شد

محمد صادق سبحانی،‌ مدیرعامل تریگ‌آپ، اصلی‌ترین چالش این مجموعه را تضعیف جریان شکل‌گیری تیم‌های استارت‌آپی در سال‌های اخیر عنوان کرد.

سبحانی در رویداد نکست‌آپ راه عبور از این چالش توسط تریگ‌آپ را برگزاری رویدادهای مختلف با حمایت اکوسیستم نوپای استارت‌آپی در کشور عنوان کرد و گفت با دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه شریف، فردوسی مشهد، اصفهان و صنعتی اصفهان همکاری داشته است.

به گفته او این رویدادها در سال‌های اخیر منجر به شکل‌گیری ۴۳ تیم و ارائه خدمات بیشتر شتاب‌دهی شده است. علاوه بر این مدیرعامل تریگ‌اپ اعلام کرد در بیش از یک دهه فعالیت این مجموعه بیش از ۶۷ قرارداد سرمایه‌گذاری امضا شده و بیش از ۱۴ خروج موفق داشته است.

مدیرعامل تریگ‌آپ در ادامه از پلتفرم آنلاین تریگیت به عنوان یکی از مزیت‌های رقابتی این شتاب‌دهنده نام برد و گفت: «‌ما در تریگیت شاهد بالغ بر ۲۵ ساعت آموزش رایگان برای تیم‌های مختلف با نیازمندی‌های خاص در رشته‌های گوناگون هستیم. امروز تریگیت بستری است که می‌تواند به راحتی کل فرایند پذیرش، جذب و راهبری استارتاپ‌ها از طریق آن صورت بگیرد. می‌توان به جرئت ادعا داشت که پلتفرم آنلاین تریگیت یکی از بدیع‌ترین ابزارهای راهبری تیم‌های استارت‌آپی در کل اکوسیستم نوآوری کشور محسوب می شود.»

به گفته سبحانی تا امروز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کاربر فعال در بستر پلتفرم تریگیت با مسیر کارآفرینی آشنا شده‌اند و با میزبانی ۱۰ رویداد در حوزه‌های مختلف، ۵۵۰ استارت‌آپ در آن به ثبت رسیده است. در این میان ۱۴ نهاد نوآور هم در حال استفاده از خدمات ترگیت هستند.

سبحانی در ادامه مسیر دوم تریگ‌آپ برای حل چالش‌های اکوسیستم نوآوری را شناسایی کسب‌وکارهای بالقوه با پتانسیل‌های کارآفرینی و جذب سرمایه لازم دانست و افزود: «کشف سرمایه‌های نوآورانه در اکوسیستمی که به سبب تضعیف شدن در سالیان گذشته از امید رسیدن به سرمایه‌گذار ناامید شده بود، یکی دیگر از اهداف تریگ‌آپ است. الگوی مدنظر ما در این مسیر این بود که بتوانیم این مسئولیت را در همکاری با نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری کشور انجام دهیم.»

او ادامه داد: «در این راستا رویداد نکست‌آپ یکی از رویدادهایی است که در همکاری با دیجی‌نکست برگزار شده است. این رویداد با هدف کشف و شناسایی استارت‌آپ‌ها کلید خورد تا در نهایت با معرفی تیم‌های برتر به سرمایه‌گذاری مجموعه تریگ‌آپ و دیگر شتاب‌دهنده‌ها ختم شود.»

در رویداد نکست‌آپ که اولین همکاری مشترک تریگ‌آپ و دیجی‌نکست بود، ۸۱ تیم در مرحله اول ثبت‌نام کردند که در غربالگری اول ۵۸ تیم و در غربالگری دوم ۲۴ تیم به مسیر آموزشی و منتورینگ تریگ‌آپ راه یافتند. در این مسیر که در بستر پلتفرم آنلاین تریگیت انجام شد، ۸ تیم پس از منتورینگ به مرحله نهایی راه پیدا کردند تا فرصت ارائه در برابر ۲۰ سرمایه‌گذار را به دست بیاورند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا