وب و اينترنت

رونمایی کوالکوم از پلتفرم شبکه وای‌فای ۷

رونمایی کوالکوم از پلتفرم شبکه وای‌فای ۷

کوالکام به تازگی با هدف آزادسازی کامل پتانسیل پیشرفت‌های ارتباطات از راه دور و ممکن ساختن کاربری‌های انقلابی جدید از شبکه وای‌فای ۷ رونمایی کرد.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از techradar، وای‌فای ۷ همانطور که از نامش پیداست، جدیدترین نسل فناوری‌های اینترنت بی سیم است. البته استاندارد سازی این فناوری هنز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد و اتحاد جهانی پهنای باند (WBA) انتظار دارد که دستگاه‌های مجهز به وای‌فای ۷ از سال ۲۰۲۵ به بعد به بازار عرضه شوند. البته امکان فشرده‌تر شدن این بازه زمانی وجود دارد.
 
با این حال کوالکام با نمونه‌برداری از مجموعه وای‌فای ۷ خود به شرکای خود اجازه می‌دهد تا دستگاه‌هایی ایجاد کنند که برای شبکه‌های نسل بعدی و کاربران فعلی Wi-Fi 6/6E سرعت بیشتر و در عین حال تاخیر کمتری داشته باشد. این پلتفرم کوالکام برای بهبود توان از کانال‌های متعدد، سه باند طیفی به شکل ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.
 

 رونمایی کوالکوم از پلتفرم شبکه وای‌فای 7

 
این کمپانی مدعی شده است  که حداکثر عملکرد وای‌فای ۷ در حدود ۳۳ گیگابیت در ثانیه خواهد بود و به این ترتیب سرعت اینترنت ۱۰ گیگابیت در ثانیه برای کاربران نهایی مورد انتظار است. در مقام مقایسه جالب است بدانید که فناوری وای‌فای ۶E تنها قدرت ارائه اینترنت ۲ گیگابیت بر ثانیه را دارد.
 
همچنین این فناوری از چندین کانال استفاده می‌کند و همین امر نوید کاهش تداخل در محیط‌های پیچیده شبکه را می‌دهد. این امر برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به معنای بهره‌گیری از قدرت کامل ۵G  و اتصال فیبر پیشرفته به منظور فعال کردن برنامه‌های فشرده داده و حساس به تأخیر مانند حضور از راه دور، واقعیت توسعه‌یافته، متاورس، و برنامه‌های بازی همه جانبه است.
 
نیک کوچاروفسکی به عنوان معاون ارشد و مدیر کل زیرساخت و شبکه بی سیم کوالکام در این رابطه اظهار داشته است که:« کوالکام عصر وای‌فای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را با اولین محصولات تحویل شده سری Wi-Fi 7 Networking Pro فعال کرده است.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا