رقابت دو فروشگاه بزرگ؛ درآمد آمازون برای اولینبار از والمارت عبور کرد
رقابت دو فروشگاه بزرگ؛ درآمد آمازون برای اولینبار از والمارت عبور کرد
در تحولی تاریخی، آمازون برای اولینبار از نظر درآمد فصلی از والمارت پیشی گرفت. در سهماههی چهارم سال ۲۰۲۴، درآمد آمازون به ۱۸۷٫۸ میلیارد دلار رسید و از درآمد ۱۸۰٫۵ میلیارد دلاری والمارت فراتر رفت. والمارت از سال ۲۰۱۲ تا کنون جایگاه نخست را در دست داشت و این اولینباری است که از تخت پادشاهی به زیر کشیده میشود.
بهگزارش CNBC، رشد درآمد آمازون نهتنها از کسبوکار اصلی خردهفروشیاش، بلکه از توسعهی بخشهای رایانش ابری، تبلیغات و فروشندگان شخص ثالث ناشی میشود. بخش فروشندگان شخص ثالث، که شامل کمیسیونها و هزینههای مربوطبه خدمات انبارداری، حملونقل و تبلیغات است، سهم قابلتوجهی در عملکرد کلی شرکت داشت. سرویسهای وب آمازون (AWS) بهتنهایی نزدیک به ۱۷ درصد از کل فروش در سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داد.
مقالههای مرتبط:
بهرغم پیروزی فصلی اخیر آمازون، والمارت همچنان در زمینهی فروش سالانه پیشتاز است. پیشبینی میشود در سال مالی پیش رو، والمارت درآمدی معادل ۷۰۸٫۷ میلیارد دلار کسب کند، درحالیکه آمازون به درآمد ۷۰۰٫۸ میلیارد دلاری خواهد رسید.
تلاشهای والمارت برای حفظ رشد فروش شامل ایجاد بازار فروشندگان شخص ثالث، خدمات انبارداری و گسترش کسبوکار تبلیغات میشوند، اگرچه این بخشها در مقایسه با آمازون بسیار کوچکتر هستند؛ بهعلاوه، والمارت برنامهی وفاداری والمارت پلاس را بهمنظور رقابت با آمازون پرایم راهاندازی کرد.
منبع : زومیت