zoomit

رشد ۱۲.۶ درصدی کاربران اسنپ در سال ۱۴۰۳؛ عبور از مرز ۸۱ میلیون حساب کاربری

رشد ۱۲.۶ درصدی کاربران اسنپ در سال ۱۴۰۳؛ عبور از مرز ۸۱ میلیون حساب کاربری

براساس گزارش سال ۱۴۰۳ اسنپ، تعداد کاربران ثبت‌نامی این سوپراپلیکیشن در این سال به بیش از ۸۱ میلیون و ۵۳۷ هزار نفر رسید. کاربران اسنپ در مجموع بیش از ۸ میلیارد و ۵۷۱ میلیون بار این سوپراپلیکیشن را باز کرده‌اند. تعداد دفعات باز شدن اپلیکیشن اسنپ در یک روز نیز به‌طور متوسط بیش از ۲۳ میلیون و ۴۸۳ هزار مرتبه بوده است.

اسنپ در سال ۱۴۰۳ رشد ۱۲.۶۷ درصدی در تعداد کاربران را تجربه کرده است؛ یعنی در یازدهمین سال فعالیت اسنپ بیش از ۹ میلیون و ۱۷۳ هزار کاربر به سوپراپ این کسب‌وکار اضافه شده است. طبق آمارهای این گزارش، همچنان سرویس اسنپ‌خودرو برای دریافت خدمات مربوط به حمل‌ونقل با بیش از ۴ میلیارد و ۶۳ میلیون، بیشترین تعداد بازدید در میان سرویس‌های مختلف را داشته است.

در سوپراپلیکیشن اسنپ ۵ سرویس خودرو، غذا، سوپرمارکت، سرویس اعتباری و اسنپ‌باکس بیشترین میزان بازدید را در سال گذشته داشته است. پنج سرویس از مجموع سرویس‌های این سوپراپ هم بیشترین میزان رشد بر اساس تعداد سفارش موفق را داشته‌اند که عبارت‌اند از:

  • سرویس‌های اعتباری (قسطی) با ۲۰۲ درصد رشد
  • فروشگاه با ۱۱۷ درصد رشد
  • اسنپ‌باکس با ۴۱.۶۶ درصد رشد
  • سوپرمارکت با ۴۱.۵۸ درصد رشد
  • غذا با ۳۷ درصد رشد

ثبت رکورد بیش از ۵ میلیون سفر در یک روز

بر اساس آمار و ارقام منتشرشده در این گزارش، اسنپ در ۱۴۰۳ به‌طور میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی در سراسر کشور را در اختیار داشته است. این عدد کاهش بیش از ۲ درصدی سهم بازار اسنپ نسبت به سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهد؛ چراکه در گزارش سال ۱۴۰۲ اسنپ سهم بازار این کسب‌وکار از بازار تاکسی‌های اینترنتی ۹۰ درصد اعلام شده بود.

گزارش سال ۱۴۰۲ اسنپ:

اسنپ ۸۸ درصد از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد که ۲ درصد کمتر از سهم بازار این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ است

سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌شهری عددی بین ۷ تا ۸ درصد است که به گفته این شرکت در این بازار سهم اسنپ ۸۸ درصد و تعداد کل کاربران مسافر اسنپ‌خودرو بیش از ۸۱ میلیون کاربر است. البته از این تعداد، بیش از ۳۵ میلیون کاربر مسافر فعال اسنپ‌خودرو در سال ۱۴۰۳ بوده‌اند.

رکورد روزانه سفرهای اسنپ‌خودرو در سال گذشته در روز ۸ اسفند با بیش از ۵ میلیون و ۴۱۴ هزار سفر به ثبت رسیده است. مجموع تعداد سفرهای انجام‌شده توسط اسنپ در سال ۱۴۰۳ بیش از یک میلیارد و ۵۱۳ میلیون بوده که رشد بیش از ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

تهران با بیش از ۳۰۰ میلیون سفر از نظر رکورددار بیشترین تعداد سفر است. سایر شهرها تعداد سفر ۱۰۰ میلیون یا کمتر را داشته‌اند که به‌ترتیب عبارت‌اند از مشهد، شیراز، اصفهان، کرج، اهواز، تبریز، قم، ارومیه و کرمانشاه.

سال گذشته در مجموع بیش از ۲۵ میلیون تماس با پشتیبانی اسنپ گرفته شده که ۶۷ درصد از سوی مسافران و ۳۳ درصد این از سوی رانندگان بوده است. راننده‌ها بیشتر برای «پیگیری واریز پاداش»، «درخواست تغییر در وضعیت سفر» و «درخواست پیگیری عدم واریز به حساب بانکی» با پشتیبانی تماس گرفته‌اند. از سمت کاربران اما موضوع تماس‌ها «تغییر در وضعیت سفر»، «تقدیر از راننده» و «اشیای جامانده» بوده است.

حضور ۴ درصدی رانندگان زن در اسنپ

 اسنپ‌خودرو در مجموع بیش از ۷ میلیون و ۴۱۷ هزار کاربر راننده دارد که از این تعداد ۷ میلیون و ۹۴ هزار نفر راننده مرد هستند و ۳۲۳ هزار و ۲۰۲ نفر از رانندگان هم زن هستند.

پردرآمدترین راننده‌ای که اسنپ در سال ۱۴۰۳ داشته است راننده‌ای بوده که با انجام ۷ هزار و ۶۷۹ سفر ۷۴۰ میلیون درآمد کسب کرده است.

مهاجرت ۱۰۴ نفر از کارمندان اسنپ در سال ۱۴۰۳

تعداد کل نیروی انسانی مجموعه اسنپ در سال گذشته به ۷ هزار و ۷۸۴ نفر رسیده است که نسبت به سال ۱۴۰۲، رشد ۱۶.۷ درصدی داشته است. از میان کل پرسنل مجموعه اسنپ ۵۰.۲ درصد را زنان و ۴۹.۸ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

اسنپ در این گزارش اشاره کرده است که ۱۰۴ نفر از اعضای مجموعه اسنپ در سال گذشته مهاجرت کرده‌اند. میانگین سنی پرسنل این مجموعه ۳۰ سال است و ۳ هزار و ۹۱۴ نفر از نیروی انسانی فعال در اسنپ در سال ۱۴۰۳، بیش از ۳۹۰۰ نفر از کارکنان اسنپ از نسل Z بوده‌اند.

حدود ۴ هزار نفر از کارکنان اسنپ از نسل Z هستند

سرویس اعتباری اسنپ‌پی از سال ۹۹ راه‌اندازی شد. در حال حاضر خدمات اسنپ‌پی شامل سرویس اعتباری ماهانه «الان بخر، بعداً پرداخت کن»، سرویس اعتباری اقساطی «۴ قسط»، سرویس اعتبار بانکی، سرویس پرداخت مستقیم و سرویس خرید اعتباری حضوری می‌شود.

خریدهای انجام شده با اعتبار اقسـاطی ارائه‌شـده از سـوی اسنپ‌پی بـه کاربران، در ۴ قسـط و بـدون دریافت کارمزد یا نیاز به ضامن انجام می‌گیرد و خریدهای انجام‌شده با اعتبار بانکی تـا سـقف ۷۰ میلیـون تومـان بـا امکان بازپرداخت تا ۲۴ ماه صورت می‌پذیرد.

– گزارش سال ۱۴۰۳ اسنپ

رشد ۲۰۲ درصدی تعداد سفارش در سرویس اقساطی اسنپ‌پی

آمارهای این بخش از گزارش سالانه اسنپ نشان می‌دهد که تعداد سفارش‌ها با سرویس اعتبار اقساطی اسنپ‌پی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۲۰۲ درصدی داشته است.

«زیبایی و سلامت»، «مد و پوشاک»، «کالای دیجیتال» و «طلا و اکسسوری» چهار دسته کالایی هستند که بیشترین تعداد سفارش‌های اقساطی سرویس اسنپ‌پی را در سال گذشته داشته‌اند. از لحاظ بیشترین مبلغ سفارش‌های اقساطی این سرویس نیز «زیبایی و سلامت»، «مد و پوشاک»، «طلا و اکسسوری» و «کالای دیجیتال» در رتبه‌های اول تا چهارم ایستاده‌اند.

اسنپ‌بیمه نیز نسبت به سال گذشته رشد ۳ برابری را تجربه کرد. بیمه‌نامه‌ی خودرو برای ۹۵۳ شهر ارسال شده است و شهرهای تهران، مشهد و اصفهان بیشترین تعداد بیمه‌نامه را دریافت کرده‌اند.

۲۰۰ میلیارد مجموع ارزش فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳ بوده است

در گزارش سال ۱۴۰۳ اسنپ،‎ این گروه مسئولیت اجتماعی در سه حوزه «معافیت‌ها و تخفیف‌ها»، نیکوکاری (شامل نیکوکاری‌کلاب و حمایت اجتماعی) و «دسترس‌پذیری» را انجام داده است. مجموع ارزش اختصاص داده‌شده به این فعالیت‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان بوده است.

از این مبلغ بیش از ۴۱۴ میلیون تومان برای تخفیف‌های ویژه‌ کاربران مسافر و بیش از ۳ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان برای طرح‌های نیکوکاری‌کلاب هزینه شده است.

بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان از هزینه‌های اختصاص داده‌شده برای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی صرف هزینه معافیت از کمیسیون کاربران راننده شده که به ۲۶ هزار و ۷۹۵ از آن‌ها تعلق گرفته است.

داده‌های این گزارش نشان می‌دهد ارزش معافیت از کمیسیون کاربران راننده اسنپ در ۳ سال گذشته رشد داشته و از ۳۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۶۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و پس از آن به ۱۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

رشد ۳۳ درصدی اسنپ‌باکس در سال ۱۴۰۳

در سال گذشته اسنپ‌باکس سرویس کارباکس (حمل مرسوله با خودرو سواری) را نیز در برخی از شهرها به‌طور آزمایشی آغاز کرد. اسنپ‌باکس در سال گذشته توانست با مجموع بیش از ۱۴۹ میلیون سفر به رشد سالانه ‎ ۳۳درصد نسبت به سال گذشته دست پیدا کند.

تعداد کل کاربران اسنپ‌باکس بیش از ۳۴ میلیون و ۲۰ هزار کاربر است و تعداد کاربران راننده این سرویس نیز مجموعا بیش از ۱ میلیون و ۵۳۶ هزار برآورد شده است. در این گزارش ذکر شده که ۳۹ درصد کاربران اسنپ‌باکس کسب‌وکارها هستند و ۷۹ درصد سفرها متعلق به این دسته‌اند.

اسنپ‌فود به ۲۶ میلیون کاربر رسید

تعداد کاربران اسنپ‌فود در سال گذشته به بیش از ۲۶ میلیون رسید، این کاربران بیش از ۱۳ میلیون کد تخفیف در سفارش‌های خود استفاده کردند. محبوب‌‎ترین سرویس اسنپ‌فود سلامت و زیبایی با کسب ۴.۶۷ امتیاز از مجموع ۵ امتیاز است.

کاربران در روز مادر سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار سفارش گل ثبت کردند

کاربران اسنپ‌فود در روز مادر سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار سفارش گل و در روز پدر بیش از ۶۶ هزار شیرینی را ثبت کرده‌اند. بیشترین تعداد سفارش اسنپ‌فود هم در روز ۲ اسفند ۱۴۰۳ با بیش از ۵۰۰ هزار تراکنش ثبت شده است.

یکی از کاربران اسنپ‌فود با ثبت ۸۶۳ سفارش با ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۴ میلیون تومان توانست به پرخرج‌ترین کاربر سال تبدیل شود. اسنپ‌فود در سال گذشته بیش از ۱۳۴ هزار کاربر راننده داشته که میزان تحویل به‌موقع سفارش‌هایشان ۸۲ درصد بوده است.

رشد ۳۰ درصدی کاربران اسنپ‌تریپ

اسنپ‌تریپ در سال‌های اخیر، خدمات سفر را به‌صورت گام‌به‌گام در سوپراپ اسنپ تکمیل کرده است؛ از خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس گرفته تا رزرو هتل و تورهای مسافرتی.

– گزارش سال ۱۴۰۳ اسنپ

اسنپ‌تریپ در سال ۱۴۰۳، رشد ۳۰ درصدی در تعداد کاربران فعال و رشد ۴۱ درصدی حجم فروش در همه سرویس‌ها نسبت به سال قبل را تجربه کرده است.

در حال حاضر، اسنپ‌تریپ ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار کاربر دارد که در سال ۱۴۰۳ در پروازهای داخلی بیش از همه مسیر تهران-مشهد و تهران-کیش را انتخاب کرده‌اند. کاربران در بین پروازهای خارجی هم بیشتر برای مسیر تهران-استانبول و تهران-دبی از اسنپ‌تریپ خرید کرده‌اند.

تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و اهواز ۵ مقصد محبوب سفر با اتوبوس بوده‌اند. کاربران برای سفر با قطار هم بیشتر به شهرهای مشهد، تهران، قم، بندرعباس و یزد رفته‌اند.

رشد ۱۳۲ درصدی فروش کل اقلام اسنپ‌‎شاپ در سال ۱۴۰۳

اسنپ‌شاپ در سال گذشته، تغییرات گسترده‌ای در ساختار پلتفرم و تجربه کاربری خود ایجاد کرد. در حال حاضر، در فروشگاه اسنپ، طیف وسیعی از محصولات به‌صورت آنلاین در ۱۵۰ شهر ایران ارائه می‌‎شود.

درباره تغییرات اسنپ‌مارکت:

اسنپ‌شاپ در سال ۱۴۰۳ توانست رشد ۲ برابری را تجربه کند و در کمپین حراجمعه به ۸۰ هزار سفارش برسد. رشد ۱۳۲ درصدی در بخش فروش کل اقلام و رشد ۲۳ درصدی در تنوع کالا از دیگر دستاوردهای اسنپ‌شاپ در سال گذشته بود.

این سرویس یک میلیون و ۷۲۰ هزار کاربر مشتری و بیش از ۳۸ هزار کاربر فروشنده دارد. تعداد کاربران فروشنده اسنپ‌شاپ نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ هزار کاربر افزایش داشته است.

اسنپ‌دکتر در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۱۷ میلیون کاربر رسیده که «سفارش آنلاین دارو» سرویس مورد علاقه آن‌ها یوده است. تعداد پزشک‌ها و روانشناس‌های اسنپ‌دکتر هم به ۶ هزار و ۱۸۸ کاربر ثبت‌نامی رسید.

همچنین طبق آمار ارائه‌شده در این گزارش، تخصص «زنان و زایمان» دارای بیشترین درخواست مشاوره پزشکی و «ازدواج موفق و رابطه زناشویی پایدار» هم پرتکرارترین موضوع مشاوره با روانشناس بوده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا