ردپای هوش مصنوعی در تبلیغات اینستاگرام؛ منتظر تغییرات مهم باشید
ردپای هوش مصنوعی در تبلیغات اینستاگرام؛ منتظر تغییرات مهم باشید
متا اعلام کرد که از ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۴۰۴)، مکالمات شما با دستیار هوش مصنوعی این شرکت برای شخصیسازی تبلیغات در پلتفرمهایش مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این تغییر باعث میشود علاوهبر تبلیغات، پستهای پیشنهادی، ریلزها و حتی گروههای فیسبوک مرتبط با موضوعات مطرحشده در چتهای متنی و صوتی شما با هوش مصنوعی نیز بهنمایش درآید.
برای مثال اگر از Meta AI دربارهی پیادهروی سؤال کنید، الگوریتمها علاقهی شما را شناسایی میکنند و محتوای مرتبطی مانند تبلیغ کفشهای مخصوص پیادهروی، گروههای فیسبوکی مرتبط یا پستهای دوستانتان دربارهی مسیرهای محلی را نمایش میدهند. متا تأکید کرد این مکانیزم مشابه دادههایی است که از لایک کردن پست یا دنبال کردن صفحه دریافت میکند.
بااین حال، مکالمات کاربران با هوش مصنوعی متا که به موضوعات حساسی مانند گرایش سیاسی یا مذهبی، نژاد، سلامت، دیدگاههای فلسفی و عضویت در اتحادیهها مربوط میشوند، در فرایند شخصیسازی تبلیغات دخیل نخواهند شد. طبق گفتهی کریستی هریس رئیس بخش حریم خصوصی متا، این موضوع تحت سیاستهای موجود شرکت باقی خواهد ماند. البته کاربران همچنان میتوانند از بخش تنظیمات، ترجیحات تبلیغاتی خود را تغییر دهند، اما گزینهای برای جلوگیری کامل از استفادهی مکالمات هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت.
مقالههای مرتبط:
اگر حسابهای فیسبوک، اینستاگرام یا واتساپ خود را در بخش Meta Accounts Center به هم متصل کرده باشید، مکالمات شما با هوش مصنوعی روی یک پلتفرم میتواند برای نمایش تبلیغات یا پیشنهادات در پلتفرمی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع شامل گفتوگوهای خصوصی در واتساپ و مسنجر نیز میشود. طبق اعلام متا، پیامرسانی رمزگذاریشده تحتتأثیر این تغییرات قرار نخواهد گرفت.
فرایند اطلاعرسانی به کاربران از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۴) آغاز خواهد شد و این تغییرات بهصورت جهانی در دسترس قرار میگیرند. البته کشورهای بریتانیا، اتحادیهی اروپا و کرهی جنوبی به دلیل الزامات قانونی فعلاً از این طرح مستثنی هستند.
منبع : زومیت