ردنوت یکشبه آمد و یکشبه هم ناپدید شد؛ بازگشت قدرتمند تیکتاک

ردنوت یکشبه آمد و یکشبه هم ناپدید شد؛ بازگشت قدرتمند تیکتاک
بایتدنس، مالک تیکتاک، اعلام کرد که این اپلیکیشن دوباره در فروشگاههای نرمافزاری در آمریکا در دسترس قرار گرفته و ردنوت، اپلیکیشنی که بهنظر میرسید جایگزین آن شود، با کاهش شدید علاقهی کاربران مواجه شده است.
بهروایت بلومبرگ، پنج روز پس از بازگشت تیکتاک به اپ استور و پلی استور، دانلود ردنوت ۹۱ درصد کاهش یافت. ردنوت بهعنوان نسخهی چینی اینستاگرام شناخته میشود و در زمانی که احتمال ممنوعیت تیکتاک در آمریکا مطرح بود، محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ هرچند تعداد کاربران فعال روزانهی ردنوت هنوز حدود یکچهارم بیشتر از قبل از ممنوعشدن تیکتاک در آمریکا است.
پس از بازگشت تیکتاک، تعداد دانلود این اپلیکیشن بیش از دو برابر معمول شد. تمام رقبا از جمله فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام که از ممنوعیت کوتاهمدت آن بهرهبرداری کرده بودند، با کاهش میزان دانلود مواجه شدند.
مقالههای مرتبط
ممنوعیت موقت تیکتاک برای بایتدنس بدون هزینه نبود. Appfigures برآورد میکند که این شرکت حدود ۱۴۲ میلیون دلار درآمد حاصل از کاربران آمریکایی خود را از دست داده است.
سرنوشت تیکتاک در آمریکا هنوز معلوم نیست. دونالد ترامپ مهلتی ۷۵ روزه به بایتدنس داده است تا تیکتاک را بفروشد.
تا به امروز، بایتدنس ایدهی فروش تیکتاک را رد کرده است، در حالی که خریداران گوناگون از Perplexity AI تا فرانک مککورت، تمایل خود به خرید تیکتاک را اعلام کردهاند.
منبع : زومیت