zoomit

رئیس هیئت‌مدیره تویوتا: خودروهای اسپرت باید موتور احتراقی داشته باشند

رئیس هیئت‌مدیره تویوتا: خودروهای اسپرت باید موتور احتراقی داشته باشند

آکیو تویودا، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل پیشین تویوتا همچنان باور دارد که خودروهای اسپرت باید با موتورهای احتراقی عرضه شوند. او در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Automotive News تأکید کرد که تعریف خودروی اسپرت واقعی در بوی بنزین و صدای موتور خلاصه می‌شود. اگرچه برخی از مهندسان تویوتا روی خودروهای اسپرت برقی کار می‌کنند، اما ظاهراً تویودا علاقه‌ای به این مسیر ندارد.

تویودا با نام مستعار Morizo خود را راننده‌ی حرفه‌ای می‌داند. او از سال ۲۰۰۷ در رقابت‌های استقامتی مانند نوربرگ‌رینگ شرکت کرد و این علاقه باعث شد دیدگاه متفاوتی نسبت به خودروهای الکتریکی داشته باشد. از نظر او هیجان و اصالت رانندگی در خودروهای برقی جایی ندارد.

یکی از انتقادات اصلی تویودا به خودروهای برقی، محدودیت باتری در رقابت‌های طولانی است. به‌گفته او، خودروهای برقی دوام لازم را در پیست ندارند و مسابقه دادن با آن‌ها بیشتر شبیه رقابت در سرعت شارژ یا تعویض باتری به‌نظر می‌رسد. همین مسئله باعث شده است او همچنان به موتورهای احتراقی وفادار بماند.

اگرچه تویوتا برنامه‌هایی برای عرضه‌ی خودروی اسپرت برقی FT-Se بعد از سال ۲۰۲۶ دارد، اما تمرکز فعلی این شرکت روی توسعه‌ی مدل‌های احتراقی جذاب است. تویوتا قول داد نسل جدید سوپرا ادامه یابد و احتمال بازگشت نام‌های خاطره‌انگیزی چون Celica و MR2 نیز وجود دارد.

مدیران تویوتا همچنان به نیاز علاقه‌مندان خودروهای سنتی توجه می‌کنند. به‌گفته‌ی معاون فروش تویوتا استرالیا، موتورهای بنزینی و گیربکس دستی هنوز طرفداران زیادی دارند و شرکت متبوعش قصد ندارد به‌سرعت از آن‌ها فاصله بگیرد. تویوتا با این رویکرد تلاش می‌کند میان نوآوری و اصالت تعادل برقرار کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا