zoomit

انویدیا با کارت گرافیک RTX 4000 SUPER آتش‌بازی راه می‌اندازد

انویدیا با کارت گرافیک RTX 4000 SUPER آتش‌بازی راه می‌اندازد

به‌نقل از پست افشاگر سخت‌افزار موسوم به Hongxing2020 در ایکس، انویدیا سه نسخه‌ با پسوند SUPER از کارت‌های RTX 4080 ،RTX 4070 و RTX 4070 Ti را آماده کرده است. گفته می‌شود مدل‌های سوپر، حافظه‌ی ویدیویی بیشتری در مقایسه با نسخه‌های پایه خواهند داشت و پهنای باس آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. ارائه‌ی این مدل‌ها شاید بتواند برخی انتقادات در مورد قیمت کارت گرافیک انویدیا را پاسخ بدهد.

توجه به این نکته مهم است که قبلاً هم شایعاتی در مورد عرضه‌ی نسخه‌ی سوپر کارت گرافیک سری RTX 30 مطرح شده بود که هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشد؛ بنابراین باید با کمی تردید به مسئله نگاه کرد.

رونمایی احتمالی اولین کارت گرفیک Ti SUPER بدین معنی است تیم سبز در نام‌گذاری محصولات قدرتمندش تغییر ایجاد می‌کند. در گذشته، پسوند Ti بیانگر مشخصات بالاتر نسبت‌به نسخه‌ی پایه بود. درمورد مجموعه‌ی RTX 40، مدل‌های RTX 4070 Ti و RTX 4060 Ti با فاصله‌ی کمی از نسخه‌های غیر Ti عرضه شدند. ظاهراً، پسوند SUPER برای به‌روزرسانی‌ میان‌نسلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته‌ی MEGAsizeGPU، نسخه‌ی RTX 4070 SUPER به تراشه‌ی AD103 و رم ۱۶ گیگابایتی و ۲۵۶ بیت پهنای باس مجهز است که ارتقاء قابل‌توجهی در مشخصات سری RTX 4070 محسوب می‌شود. همین‌حالا نیز تفاوت قابل توجهی در عملکرد بین RTX 4070 Ti و مدل‌ پایه‌ی RTX 4070 وجود دارد.

انویدیا در حال آماده‌سازی نسخه‌ای از RTX 4070 با حافظه‌ی GDDR6 است که در مقایسه با مدل‌های مجهز به حافظه‌ی GDDR6X پهنای باند کمتری دارد. ممکن است این محصول در رده‌ی قیمتی حدود ۵۰۰ دلار RTX 4060 Ti با رم ۱۶ گیگابایتی قرار بگیرد؛ در حالی که قیمت کارت گرافیک RTX 4070 حدود ۵۹۹ دلار است.

MEGAsizeGPU پیش از این اعلام کرده بود که به‌زودی به روزرسانی RTX 4080 به صورت نسخه Ti یا SUPER با مشخصات ارتقایافته شامل پردازنده AD102 رونمایی می‌شود. انتظار می‌رود که این کارت به‌روزرسانی شده، قیمت اولیه‌ی RTX 4080 را حفظ کند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی احتمال کاهش قیمت برای مدل پایه در آینده‌ی نزدیک است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا