zoomit

شاید باور نکنید؛ اما اسم این خودرو، «لوتوس برای من» است

شاید باور نکنید؛ اما اسم این خودرو، «لوتوس برای من» است

لوتوس با معرفی نسخه‌ی پلاگین‌هیبرید Eletre توجهات زیادی را به خود جلب کرده است؛ مخصوصاً اینکه این مدل، اولین PHEV تاریخ لوتوس محسوب می‌شود. تغییرات از همان ابتدا غیرمنتظره‌اند؛ از نام عجیب «لوتوس برای من» گرفته تا اضافه‌شدن موتور بنزینی به شاسی‌بلندی که قبلاً فقط برقی بود.

براساس اطلاعات وزارت صنعت چین، لوتوس برای ساخت خودرو جدیدش از موتور توربوشارژ ۲ لیتری استفاده کرده است که هم چرخ‌ها را حرکت می‌دهد و هم باتری ۷۰ کیلووات‌ساعتی جدید را شارژ می‌کند. این تغییرات درحالی انجام می‌شود که نسخه‌ی برقی Eletre باتری بزرگ‌تری داشت.

به‌نوشته‌ی Motor1، با وجود تلاش لوتوس برای افزایش کارایی، نسخه‌‌ی For Me همچنان بسیار سنگین است و وزنی بیش از ۲۶۲۵ کیلوگرم دارد. در عوض، توان خروجی ترکیبی ۹۵۲ اسب‌بخار شتاب چشمگیر ۳٫۳ ثانیه را ارائه می‌دهد و برد ۴۲۰ کیلومتری آن براساس استاندارد CLTC جذاب به‌نظر می‌رسد.

این خودرو ماه آینده معرفی می‌شود و احتمال عرضه‌ی جهانی آن وجود دارد؛ هرچند هنوز مشخص نیست نام For Me برای بازار اروپا باقی بماند. این حرکت، با وعده‌ی قبلی لوتوس برای خداحافظی با موتورهای بنزینی تا سال ۲۰۲۸ در تضاد است، اما بازار کند خودروهای برقی مسیر شرکت را تغییر داده است.

مقاله‌های مرتبط:

لوتوس چاره‌ای غیر از تنوع‌بخشی ندارد. فروش خودروی اسپرت نمی‌تواند بقای این برند را تضمین کند و فشار قوانین آلایندگی، شرکت را مجبور کرده است بین اصالت و آینده تعادل ایجاد کند. مدل‌های هیبریدی و برقی مانند Eletre و Emeya اکنون ستون بقای لوتوس به‌شمار می‌روند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا