در آستانه ممنوعیت تیکتاک، «اینستاگرام چین» در بین آمریکاییها محبوب شد
در آستانه ممنوعیت تیکتاک، «اینستاگرام چین» در بین آمریکاییها محبوب شد
بهدنبال ممنوعیت قریبالوقوع تیکتاک در ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) در آمریکا، به نظر میرسد که یک اپلیکیشن چینی دیگر توجهها را به خود جلب کرده است. کاربران آمریکایی به شبکهی اجتماعی Xiaohongshu که بهعنوان «اینستاگرام چین» شناخته میشود، روی آوردهاند.
بهنوشتهی تککرانچ، Xiaohongshu امروز به رتبهی اول اپلیکیشنهای رایگان در اپ استور آمریکا صعود کرد و درحالحاضر برترین شبکهی اجتماعی در بین تمام اپلیکیشنهای رایگان آیفون است.
چند نفر از خالقان محتوا در تیکتاک در حال تبلیغ Xiaohongshu در حسابهای کاربری خود هستند و دنبالکنندگان خود را به مهاجرت به این پلتفرم تشویق میکنند. اینستاگرام چین در واقع به آنها راهی برای پوشش ریسک فعالیتهای اجتماعیشان میدهد.
نسخهی اولیهی Xiaohongshu در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و بسیاری از نکات مثبت مورد نظر تولیدکنندگان محتوا را که بهدنبال جایگزینی برای تیکتاک هستند، دارد: چیدمانی شبیه به پینترست دارد؛ معمولاً بهعنوان اینستاگرام چین در نظر گرفته میشود و از همه مهمتر، مانند اینستاگرام میتوان از آن برای خرید آنلاین استفاده کرد.
Xiaohongshu سیری صعودی در تعداد کاربرانش طی کرده است. پس از چند سال رشد پیوسته، Xiaohongshu در طول همهگیری کرونا در بین کاربران جوان چینی رونق گرفت. اکنون این اپلیکیشن ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و درحالحاضر، پردانلودترین اپلیکیشن در آمریکا بهحساب میآید.
مقالههای مرتبط
جای تعجب نیست که استارتاپ چینی مورد بحث توجه سرمایهگذاران را به خود جلب کرده و تا به امروز، حدود ۹۱۷ میلیون دلار سرمایهی خطرپذیر جذب کرده است که از جمله حامیان آن میتوان به تنسنت، علیبابا، ZhenFund و DST و HongShan و حدود ۱۳ شرکت دیگر اشاره کرد. ارزش این شرکت پس از فروش سهام در سال ۲۰۲۴، ۱۷ میلیارد دلار برآورد میشود.
مشخص نیست که آیا Xiaohongshu میتواند سیر صعودی کاربرانش را حفظ کند یا خیر و اگر این اتفاق بیفتد، هنوز مشخص نیست که از دید مقامات آمریکایی به چه معنا خواهد بود.
منبع : زومیت