zoomit

گوگل «کلید عبور» را جایگزین «رمز عبور» کرد

گوگل «کلید عبور» را جایگزین «رمز عبور» کرد

چندی پیش گوگل پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) را برای حساب‌های کاربری خود آغاز کرد. روشی که به گفته‌ی غول جست‌و‌جوی اینترنت، امن‌تر و راحت‌تر از حفظ کردن و نوشتن رمز عبور یا دریافت کد تأیید است. در همین راستا، گوگل تصمیم گرفت کلید عبور را به‌عنوان گزینه‌ی پیش‌فرض برای ورود کاربر قرار دهد.

کلید عبور، راه‌حل «ورود بدون رمز» از طریق اثر انگشت، اسکن چهره یا الگو است و امنیت بالاتری نسبت‌به روش‌‌های فعلی دارد. ورود به حساب کاربری با استفاده از کلید عبور شبیه باز کردن قفل گوشی خواهد بود و کاربر را از به‌خاطر سپردن رمز، استفاده از اپ‌های ذخیره‌سازی رمز عبور یا دریافت پیامک کد تأیید بی‌نیاز خواهد کرد.

دفعه‌ی بعد که بخواهید وارد حساب گوگل خود بشوید، درخواست فعال‌سازی کلید عبور را مشاهده خواهید کرد. در صورت فعال شدن Passkey، گزینه‌ی Skip Password When Possible در تنظیمات حساب روشن می‌شود که به‌معنی غیرفعال‌شدن رمز عبور است. از طرفی، گذار به این فناوری ممکن است زمان‌بر باشد؛ بنابراین همواره امکان استفاده‌ی مجدد از رمز عبور قبلی وجود دارد.

گوگل در تلاش است کلید عبور را علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، به گوشی آیفون و تمامی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS نیز تعمیم دهد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا