نرم افزار

درخواست حذف تیک‌تاک از اپ‌استور و گوگل‌پلی

درخواست حذف تیک‌تاک از اپ‌استور و گوگل‌پلی

این اپلیکیشن ویدیویی محبوب که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ زیر ذره بین رفت.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، اکنون، برندن کار، یکی از کمیسیونرهای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نامه‌ای را در توییتر منتشر کرد که به تیم کوک، مدیرعامل اپل و ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت ارسال کرده است. در این نامه به گزارشها و مواردی اشاره شده که تیک تاک را مغایر با سیاست‌های فروشگاه‌های اپلیکیشن این دو شرکت نشان می‌دهد.

وی در این نامه نوشت: تیک تاک آنچه در ظاهر به نظر می‌رسد، نیست. تیک تاک تنها یک اپلیکیشن برای اشتراک گذاری ویدیوهای سرگرم کننده نیست. این فقط ظاهر ماجراست و تیک تاک در اصل به عنوان یک ابزار مراقبتی پیشرفته عمل می‌کند که به گردآوری میزان انبوهی از اطلاعات شخصی و حساس می‌پردازد.

در نامه کار که به تاریخ ۲۴ ژوئن در سربرگ کمیسیون ارتباطات فدرال ارسال شده، آمده است:‌ اگر اپل و آلفابت، تیک تاک را از فروشگاه برنامه خود حذف نکنند، باید بیانیه‌هایی تا هشتم ژوییه برای وی فراهم کنند. در این بیانیه‌ها باید توضیح داده شود این شرکتها چطور به این تصمیم رسیدند که دسترسی پنهانی افراد مستقر در چین به اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران آمریکایی و الگوهای رفتاری گمراه کننده تیک تاک، خلاف سیاستهای فروشگاه برنامه آنها نیست.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ برندن کار را به مدت پنج سال در کمیسیون ارتباطات فدرال منصوب کرد و سنا در دسامبر تایید کرد که جسیکا روزن ورسل، به مدت پنج سال دیگر رئیس این کمیسیون خواهد بود.

این مقام کمیسیون در نامه خود به گزارش بازفید نیوز اشاره کرده که طبق آن، اظهارات کارمندان تیک تاک نشان می‌دهد مهندسان در چین در فاصله سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲، به دیتای آمریکایی دسترسی داشته‌اند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، همان روزی که گزارش بازفید منتشر شد، تیک تاک اعلام کرد ترافیک کاربران آمریکایی خود را به زیرساخت ابری اوراکل منتقل خواهد کرد و اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی را از دیتاسنترهای خود در آمریکا و سنگاپور، به سرورهای ابری اوراکل در آمریکا منتقل می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا