تبلیغات

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه چه ویژگی‌هایی دارند؟

زندگی و تحصیل در هر کشوری تجربه‌های زیادی را به همراه دارد، در هر کشور رفتار مردم و فرهنگ‌ها باهم متفاوت است. استانبول یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرها برای درمان پزشکی، گردشگری و تحصیلات عالی در بین تمام شهرهای ترکیه است.

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه به دلیل کیفیت آموزشی که ارائه می‌دهند شهرت زیادی دارند، اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید باید در مورد دانشگاه‌های خصوصی ترکیه اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید، تا بتوانید با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرید. هر دانشگاهی در رشته‌های مختلف شرایط خاصی را برای پذیرش دارد، در این مقاله قصد داریم تا بعضی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را مورد بررسی قرار داد دهیم تا با آگاهی بیشتر بهترین تصمیم را بگیرید.

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه چه ویژگی‌هایی دارند؟

دانشگاه‌های خصوصی و دولتی زیادی در ترکیه وجود دارند، که این موسسات از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند، این دانشگاه‌ها با حمایت سازمان‌های خصوصی ترکیه مدیریت می‌شوند. دانشگاه‌های خصوصی ترکیه از  استانداردها، تجهیزات و امکانات دانشگاهی خوب و با کیفیتی برخوردار هستند  و رتبه و اعتبار بالایی در سیستم آموزشی کشورهای دیگر دارند. دانشگاه‌های خصوصی ترکیه به خاطر محوطه زیبا، پشتیبانی، آزمایشگاه‌های مجهز در بین دانشگاه‌ها مشهور است، این موسسات کلیه برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

متقاضیان تحصیل در ترکیه می‌تواند بسته به دانشگاه محل تحصیل و کیفیت آموزشی که در سطح جهانی ارائه می‌شود تحصیلات خود را به زبان‌های ترکی، انگلیسی و یا به زبان‌های دیگر ادامه دهند .شرط اول برای ورود به دانشگاه‌های خصوصی ترکیه فارغ التحصیل شدن از دبیرستان است، در مرحله بعد می‌توانید با توجه به تمایل و تسلط خود بر زبان ترکی و انگلیسی اقدام به انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نیاز خود نماید.

طبیعتاً دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مزایای  بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارند، که برخی از ‌ان‌ها عبارتند از:

  • داشتن رشته‌های متنوع و زیادی که باعث حق انتخاب بیشتری می‌شود.
  • از نظر آموزشی تفاوتی با دانشگاه‌های دولتی ندارند.

ترکیه دارای ۶۳ دانشگاه خصوصی در چندین رشته مختلف است، که به بررسی چند مورد از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم:

دانشگاه آجی بادم

دانشگاه آجی بادم یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه به حساب می‌آید. تنوع رشته‌ها این دانشگاه زیاد است و بسیاری از رشته‌های پزشکی و فنی را ارائه می‌دهد. برای پذیرش در این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کنید، و نمره قبولی را کسب کرده باشید. شهریه این دانشگاه همانند بقیه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بستگی به رشته انتخابی دارد.

این دانشگاه دارای ۵ دانشکده بزرگ و مجزا، ۲ آموزشگاه فنی حرفه ای، ۳ انستیتو و تعدادی مرکز پژوهشی و علمی است. امکانات این دانشگاه کتابخانه بزرگ و مجزا، خوابگاه مجزا، آزمایشگاهی مجهز و پیشرفته می‌باشد.

دانشگاه ایستینیه

دانشگاه ایستینیه یکی از دانشگاه‌های خصوصی برجسته ترکیه به حساب می‌آید و دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آن جزو بهترین مراکز آموزشی بین دانشگاه‌های پزشکی در ترکیه است. این دانشگاه دارای ۳ انستیتو، ۹ دانشکده، ۲ مدرسه عالی و تقریباً بیشترین رشته‌های پرطرفدار را ارائه می‌دهد. دانشگاه ایستینیه به جنب عملی رشته توجه زیادی دارد، و به دانشجویان کمک می‌کند تا قبل از فارغ‌التحصیلی، مهارت و دانش کافی را کسب کنند.

از امکانات رفاهی این دانشگاه می‌توان به ۳۷ کلاس آموزشی مجزا، یک کتابخانه مرکزی، چندین کتابخانه اختصاصی برای رشته‌های مختلف، ۴۷ لابراتوار، باشگاه‌های بدنسازی و آمادگی جسمانی مجهز و دو سالن کنفرانس بزرگ اشاره کرد. دانشگاه ایستینیه  به دلیل فضای علمی و فرصت‌های آموزشی زیادی که برای دانشجویان خود ایجاد کرده‌است،  دانشجویان می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی در بیمارستان‌های این دانشگاه مشغول به کار شوند.

دانشگاه ینی یوزوییل

دانشگاه ینی یوزوییل یکی از بهترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های خصوصی در زمینه  رشته‌های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، معماری، مهندسی، حقوق و… است. به دلیل تقاضای زیادی که برای پذیرش در این دانشگاه وجود دارد، رقابت بسیار زیاد است ، به همین دلیل این دانشگاه قبل از ورود یک آزمون برگزار می‌کند، و برای قبولی در دانشگاه ینی یوزوییل باید در این آزمون نمره قبولی کسب کنید.

شهریه رشته‌های دانشگاه ینی یوزوییل متفاوت و بر حسب اینکه چه رشته ای را انتخاب می‌کنید، و اینکه زبان ارائه آن درس ترکی هست یا انگلیسی هزینه پرداختی متفاوت است. این دانشگاه دارای امکاناتی نظیر: خوابگاه‌های دانشجویی تمیز و مجهز، کتابخانه‌های مجهز و بزرگ، آموزشگاه‌های مجهز، کافی شاپ، غذاخوری و بیمارستان آموزشی دانشگاه است.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه ترکیه یکی از بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بحساب می‌اید، که دانشجویان زیادی را به خود جلب می‌کند. زبان تحصیل در این دانشگاه به جز تعدادی از رشته‌ها انگلیسی است و متقاضیان باید مهارت کافی در این زبان داشته‌باشند. در دانشگاه یدی تپه آزمون  مهارت زبان از دانشجویان گرفته می‌شود، تا از این طریق دانشجویان ثابت کنند مهارت کافی در زبان انگلیسی دارند.

این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده، ۲ مدرسه، یک دانشگاه فنی حرفه ای در رشته‌های دندانپزشکی، ، آموزش، علوم و ادبیات، هنرهای ، اقتصاد، علوم ، ارتباطات، معماری، مهندسی، علوم بهداشتی، پزشکی و بازرگانی ارائه می‌دهد. برای ورود به این دانشگاه علاوه بر داشتن مدرک دبیرستان باید در آزمون ورودی که این موسسه برگزار می‌کند، نمره قبولی کسب کنید. هزینه تحصیل در این دانشگاه متناسب با رشته انتخابی متفاوت است.

جمع بندی

مهاجرت و تحصیل در ترکیه به دلیل رفت و آمد آسان، هزینه کم، نیاز به ویزا نداشتن و داشتن آموزش‌های عالی در دانشگاه‌ها یک گزینه ایده‌ال برای دانشجویان به حساب می‌اید. دانشگاه‌های خصوصی ترکیه بهترین و به روزترین دانشگاه‌ها هستند، که یکی از قطب‌های تحصیل در رشته‌های پزشکی و بهداشتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. قبل از تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه باید تمام گزینه‌های ارائه شده دانشگاه را بشناسید و اطلاعات کافی در مورد تحصیل در رشته مورد نظر را بررسی کنید.

بطور کلی شرایط تحصیل در ترکیه سخت نیست، و با داشتن توان مالی و تسلط به زبان انگلیسی و یا ترکی می‌توانید به راحتی در این کشور ادامه تحصیل دهید. در این مقاله شرایط تحصیل در ترکیه و رشته‌های پرطرفدار دانشگاه‌های خصوصی ترکیه را برای شما بازگو کردیم، تا با آگاهی بیشتر بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور بگیرید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا