داریا در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۵ دبی؛ از هوش مصنوعی تا راهکارهای سازمانی
داریا در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۵ دبی؛ از هوش مصنوعی تا راهکارهای سازمانی
مالتیویز اینترنشنال (شرکت مادر داریا)، مستقر در دبی، خود را بهعنوان یک بازیگر نوظهور در نقطهی تلاقی فناوری گوشیهای هوشمند و یکپارچهسازی با وب ۳ (Web3) معرفی میکند.
مالتیویز با برند اصلی خود، «داریا»، چشمانداز بلندپروازانهای را دنبال میکند: بازتعریف تعاملات دیجیتال بهگونهای که هر فعالیت آنلاین برای کاربران و کسبوکارها ارزش واقعی ایجاد کند و در نهایت، کسب درآمد از اینترنت را برای همهی مردم فراهم کند.
گوشیهای هوشمند داریا با اکوسیستم وب ۳
عکاس: محمد مردانه / نیوزلن
محور اصلی فعالیت مالتیویز، گوشیهای هوشمند داریا باند است که با هدف ادغام عمیق با پروتکلهای وب ۳ طراحی شدهاند.
مدل پرچمدار داریا باند ۲ به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و پردازندهی دیمنسیتی ۸۳۵۰ مجهز است. مالتیویز میگوید طراحی این گوشی توانست جوایز معتبری مانند Red Dot و iF Design Award را در سال ۲۰۲۵ کسب کند.
عکاس: محمد مردانه / نیوزلن
داریا میگوید تمایز اصلی گوشیهایش، اکوسیستم نرمافزاری مبتنیبر پاداش است که شامل چندین سرویس کلیدی میشود:
- کیف پول داریا (DARIA Wallet): یک ابزار یکپارچه برای مدیریت پرداختها و تراکنشهای امن در اکوسیستم DariaOS.
- سرویسهای Earn-2-X: داریا چندین مدل کسب درآمد را برای کاربران تعریف کرده است؛ از جمله Own2Earn (کسب پاداش بر اساس مشارکت شبکه در حالت آمادهبهکار گوشی)، Validate2Earn (کسب پاداش با تأیید وظایف در شبکه) و Sell2Earn (دریافت کمیسیون از طریق فروش گوشیهای داریا).
- اپلیکیشن DARIA Entertainer: کاربران میتوانند پاداشهای کسبشدهی خود را در این اپلیکیشن برای دریافت کوپنهای تخفیف یا گیفت کارتهای برندهایی مانند اپل، گوگل و نتفلیکس استفاده کنند.
راهکارهای سازمانی بر پایهی هوش مصنوعی
در کنار بازار مصرفکننده، مالتیویز مجموعهای از راهکارهای نرمافزاری سازمانی را با تمرکز بر هوش مصنوعی توسعه داده است. این محصولات که برخی از آنها تحت برند داریا عرضه میشوند، با هدف توانمندسازی سازمانها برای تصمیمگیری هوشمندانهتر و بهینهسازی فرآیندها طراحی شدهاند.
مهمترین محصولات این بخش عبارتاند از:
- AI HUB: مرکز دانش و دادهکاوی که با هوش مصنوعی و تحلیل فرآیندها، به بهینهسازی گردش کار در سازمانها کمک میکند.
- AI DMS: سیستم تصمیمساز هوشمند که برای پیشبینی تقاضا، روندهای مالی و شبیهسازی ریسکها به کار میرود.
- AI CCS: راهکار هوش مصنوعی برای مراکز تماس و خدمات مشتریان که با هدف کاهش زمان انتظار و ارائهی پاسخهای فوری از طریق ایجنتهای هوشمند طراحی شده است.
- Daria ERP: سیستم برنامهریزی منابع سازمانی (ERP) منعطف که بهصورت یکپارچه با سایر ماژولهای هوش مصنوعی شرکت کار میکند.
- TaskHub: سرویسی شبیه پونیشا با قابلیت پرداخت امن.
- FairShare: سرویس مخصوص اشتراکگذاری فایلهای املاک.
پرداختهای امن تسکهاب با فیرشیر انجام میشود؛ بدین صورت که منابع مالی در دست فیرشیر باقی میماند تا پروژه انجام و تایید شود. این کار ریسک کلاهبرداری را تا حد ممکن کاهش میدهد.
مالتیویز سرویس دیگری به نام ROSA دارد که به کسبوکارها خدمات ایجنت هوش مصنوعی ارائه میدهد. تحویل زیرساختهای هوش مصنوعی بسته به مقیاس شرکت، از AI بر بستر کلاد تا سرورهای بزرگ و ترکیب CPU و NPU در محل شرکت انجام میشود.
خدمات هوش مصنوعی شرکت روزا بیز (Rosa Biz)
هدف اصلی روزا بیز بهعنوان زیرمجموعهی مالتیویز، اضافهکردن ایجنتهای هوش مصنوعی به وبسایتهای سنتی کسبوکارها است. ایجنت به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان است، اطلاعات محصولات را میدهد، در صورت نیاز تیکت صادر میکند و تلاش میکند تا مشکلات مشتریان را حل کند. در صورت حلنشدن مشکل، ایجنت مشتری را به بخش پشتیبانی انسانی ارجاع میدهد. این قابلیت افزونبر وبسایت، روی واتساپ و ایمیل نیز ارائه میشود.
مدلهای ارائه محصول
- اشتراک: سرویس به صورت ماهانه با پرداخت هزینهی عضویت ارائه میشود.
- دستگاه کامل در محل (On-Premise): برای سازمانهای بزرگ که میخواهند همه چیز را خودشان داشته باشند، دستگاهی کامل ارائه میشود که بر اساس بزرگی کسبوکار در محل مستقر خواهد شد. این دستگاه نیازی به اینترنت ندارد و پاسخگوی تمام افراد داخل سازمان است.
تکنولوژی سختافزاری
در حال حاضر از دستگاههای مجهز به کارت گرافیک انویدیا استفاده میشود. این سیستمها میتوانند بدون نیاز به زیرساختهای ابری کار خود را انجام دهند.
مالتیویز میگوید در حال حرکت به سمت استفاده از NPU و CPU به جای GPU است تا دستگاههای ارزانتر و سادهتری ارائه دهد که در فضاهایی مانند لپتاپ قابل پیادهسازی باشند.
برای شرکتهای بسیار بزرگ (انترپرایز) که نیاز به دیتاسنتر دارند، خانوادههای Nvidia B و H پوشش داده میشود.
مقالههای مرتبط
مالتیویز میگوید با فعالیت در بیش از ۷۶ کشور و همکاری با بیش از ۵۰ شریک تجاری، بهدنبال ایجاد یک اکوسیستم منحصربهفرد است و میخواهد نقش مهمی در بازار رو به رشد محصولات مبتنیبر وب ۳ و راهکارهای هوش مصنوعی ایفا کند.
منبع : زومیت