خودرو افسانهای آئودی R8 احتمالاً برمیگردد

خودرو افسانهای آئودی R8 احتمالاً برمیگردد
براساس گزارش تازهای از اتوکار، انتظار میرود R8 تا اواخر سال ۲۰۲۷ بازگردد. این پرچمدار جدید تأییدیه مدیرعامل شرکت، گرنوت دولنر را دریافت کرده است. درحالحاضر، شایعات حاکی از آن است که مدل نسل بعدی هیبرید پلاگین با موتور V-8 خواهد بود که با تمراراریو مشترک است؛ خبری که چندان تعجبآور نیست.
درحالیکه R8های قبلی همزمان با گالاردو و هوراکان توسعه یافتند، مدل جدید چند سال پس از تمراراریو عرضه خواهد شد. لامبورگینی کوچکتر بهصورت داخلی طراحی شد و موفقیت روزافزون این برند، بودجه لازم برای توسعه مستقل این سوپرکار را فراهم کرد. در سال ۲۰۲۴، لامبورگینی برای اولین بار از بنتلی پیشی گرفت و با تحویل ۱۰,۷۰۰ دستگاه، یعنی ۱۰۰ دستگاه بیشتر از شرکت مستقر در کرو، رکورد زد.
باردیگر R8 در مقایسه با همزاد لامبورگینیاش که نسخهی سختگیرانهتری باقی خواهد ماند، کاربری راحتتری خواهد داشت. بااینحال، ظاهراً آئودی از تمراراریو داغتر و هنوز معرفینشده بهعنوان پایهای برای احیای سوپرکارش استفاده میکند؛ بنابراین، ممکن است از روز اول R8 پرفورمنس عرضه شود. تمراراریو استاندارد با موتور V-8 توربوشارژ دوقلو ۴ لیتری و سه موتور الکتریکی، ۹۰۷ اسببخار قدرت دارد؛ پس رسیدن به قدرت چهاررقمی دور از ذهن نیست.
طراحی خودرو R8 جدید همچنان معما است؛ چراکه کانسپت PB18 E-Tron پنج سال پیش معرفی شد. این خودرو صرفاً الکتریکی طراحی شده بود؛ اما اضافهشدن پیشرانهی هیبریدی شامل موتور V-8 و سه موتور برقی، قطعاً بر اندازه و شکل آن تأثیر خواهد گذاشت.
مقالههای مرتبط
آئودی در آگوست ۲۰۲۳ از برنامهی تمامالکتریکیشدن تا ۲۰۳۳ عقبنشینی کرد. گزارشها نشان میدهند که آئودی و فولکسواگن قصد دارند روی موتورهای احتراقی سرمایهگذاری بیشتری کنند. R8 جدید همراه با شاسیبلند Q9 میتواند یکی از مدلهای احتراقی آخر آئودی باشد.
بازگشت R8 منطقی به نظر میرسد؛ زیرا لامبورگینی با توسعهی تمراراریو بخش عمدهای از مسیر توسعه را رفته است. فولکسواگن نیز روی موتور V-8 جدید با میللنگ تخت و ردلاین ۱۰,۰۰۰ دوربردقیقه سرمایهگذاری کرده است. R8 هرگز فروش چشمگیری تجربه نکرد (۴۴,۴۱۸ دستگاه در ۱۷ سال)؛ اما پرچمداری بود که توجهات را به آئودی جلب میکرد. این برند قصد دارد لوکستر شود و احیای R8 با این استراتژی همخوانی دارد.
منبع : زومیت