مديريت ICT

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و آینده‌ای از جنس متاورس

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و آینده‌ای از جنس متاورس

یکی از بزرگ‌ترین خریدهای تاریخ اخیر فناوری به تازگی شکل گرفته است و به نظر می‌رسد که این پروژه قرار است نقش بسیار بزرگی را دنیای متاورس داشته باشد.
 
به گزارش نیوزلن، به نظر می‌رسد که مایکروسافت بخش بسیار بزرگ‌تری از دنیای بازی‌های کامپیوتری را در اختیار خود رگفته است. در حقیقت این شرکت با رقم بسیار بالایی شرکت بزرگ بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد را خریده است.
 
با این وجود، نکته مهم این است که این اتفاق می‌تواند بسیاری از معادلات دنیای بازی‌های کامپیوتری را تغییر بدهد. برای کسانی که نام بلیزارد را نمی‌شناسند کافی است بگوییم که این شرکت بازی‌هایی مشهور مانند وارکرافت، دیابلو، کال آو دیوتی، کندی کراش و اور واچ را روانه بازی کرده است که شاید بتوان گفت که حتی غیرگیمرها نیز این بازی‌ها را حداقل در حد نام می‌شناسند.
 
رقم شگفت‌آور این خیرد برابر با ۶۸.۷ میلیارد دلار بوده است که در نوع خود سوال‌های بسیار بزرگی را به وجود آورده است. در حقیقت قیمت این انتقال به میزان ۹۵ دلار برای هر سهم بوده است. برای درک بزرگی این رقم کافی است بدانید که انتقال مالکیت لینکدین یه مایکروسافت با رقم ۲۶.۲ میلیارد دلار صورت پذیرفته بود.
 

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت و آینده‌ای از جنس متاورس

با این وجود این شرکت یکی از بزرگ‌ترین‌های بازار بازی‌های کامپیوتری است و پس از شرکت‌های سونی ژاپن و تن سنت چین، سومین غول بزرگ این رده محسوب می‌شود.
مایکروسافت پیش از یک بار دیگر برای خریداری کردن شرکت نینتندو اقدام کرده بود که البته نتیجه موفقیت آمیزی نداشت.
 
با این وجود نکته بسیار مهم این است که این طرح قرار است بر روی متاورس تاثیر بسیار بزرگی داشته باشد زیرا قرار است تا شاهد ورود بلیزارد به دنیای متاورس باشیم.
 
این اقدام می‌تواند قدرت بسیار بالایی را برای مایکروسافت ایجاد کند زیرا قدرت برند اکتیویژن در زمینه سرگرمی موجب خواهد شد تا توجه بسیاری از افراد به متاورس معطوف شده و حتی در این مسیر شاهد انتقال قدرت در متاورس نیز باشیم.
 
مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا در پروژه ورود به متاورس، محتوا و تجارت را با هم ترکیب کنند. این موارد در یک کنفرانس آنلاین بین مدیران این شرکت‌ها انجام شد و در این میان ساتیا نادلا گفت: «وقتی ما به چشم‌انداز خود از چیزی که متاورس قرار است باشد می‌اندیشیم، باور داریم که یک متاورس متمرکز اصلی‌ وجود نخواهد داشت و نباید هم وجود داشته باشد. ما باید پلتفرم‌های متاورس مختلف را پشتیبانی کنیم و در زمینه بازی، ما متاورس را به عنوان اکوسیستمی از محتوا، تجارت و اپلیکیشن‌ها می‌بینیم. در زمینه بازی متاورس یک مجموعه از احتماع‌ها و هویت‌های فردی است که به سوی یک فرنچایز محتوایی نیرومند گرایش دارند که بر روی همه دستگاه‌ها قابل دسترسی است.»
 
به این ترتیب باید منتظر ماند و شاهد افزایش سرعت مهاجرت به متاورس بود که دقیقا به واسطه این خرید گران‌قیمت صورت خواهد گرفت و شاید این لحظه تاریخی، آینده متاورس را شکل بدهد.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا