zoomit

مشخصات تراشه AMD Mero در بنچمارک هدست واقعیت افزوده Magic Leap فاش شد

مشخصات تراشه AMD Mero در بنچمارک هدست واقعیت افزوده Magic Leap فاش شد

کاربری با نام rogame@ در توییتی مشخصات هدست واقعیت افزوده Magic Leap با اسم رمز Demophon را فاش کرد. این هدست واقعیت افزوده از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی AMD با نام Mero بهره می‌برد که با ۸ هسته‌ی پردازشی همراه شده است و احتمالاً تنها برای هدست‌های واقعیت افزوده استفاده خواهد شد. طبق اطلاعات منتشرشده، هدست Magic Leap Demophon به اندروید ۱۰ و وضوح صفحه ۹۲۰ × ۷۲۰ (برای یک چشم) مجهز خواهد شد.

تراشه‌ی AMD Mero درحقیقت یک کپی از تراشه‌ی Van Gogh به‌شمار می‌رود که نسخه‌ای از آن در استیم دک حضور پیدا کرده است. هر دو APU از تراشه ۴ هسته‌ای با معماری Zen 2 استفاده می‌کنند که علاوه‌بر مصرف کم با تراشه‌ی گرافیکی RDNA 2 نیز همراه شده‌اند. اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ شایعاتی درباره‌ی AMD Mero منتشر شد و در تمامی آن‌ها، به شباهت کلیت طراحی APU به Van Gogh اشاره شده بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • نسل بعدی تراشه‌های گرافیکی AMD حداکثر ۱۳۰ درصد قدرتمندتر خواهند بود

بااین‌همه، Mero و Van Gogh تراشه‌های یکسانی نیستند و Locuza که به تحلیل بلوک تراشه‌ها معروف است، به همین موضوع اشاره می‌کند. درواقع طبق گفته‌های او، Van Gogh از بلاک‌های IP بیشتری بهره می‌برد.

نتیجه بنچمارک گرافیکی BaseMark

APU یادشده در بنچمارک گرافیکی BaseMark به‌همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و OpenGL ES 3.1 و APIهای Vulkan آزمایش شده است. باتوجه‌‌‌به نتایج رده‌بندی PowerBoard بنچمارک BaseMark، تراشه‌ی Mero تنها به‌دلیل استفاده از وضوح ۹۲۰ × ۷۲۰ از تراشه‌ی Renoir (Ryzen 4000 به‌همراه گرافیک مجتمع Vega) سریع‌تر است.

رده‌بندی بنچمارک گرافیکی BaseMark

AMD همچنان از تراشه‌ی Mero سخنی به‌میان نیاورده است و تنها دیگر نسخه‌های مشابه آن، یعنی Van Gogh یا Aerith را روی استیم دک مشاهده کرده‌ایم. علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد که هدست Demophon نسخه‌ای اولیه از هدست واقعیت افزوده بعدی شرکت Magic Leap باشد که در‌حال‌حاضر برای فروش دردسترس نیست.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا