نرم افزار

خداحافظی با پاپ‌آپ‌های مزاحم در به‌روزرسانی جدید گوگل کروم

خداحافظی با پاپ‌آپ‌های مزاحم در به‌روزرسانی جدید گوگل کروم

زمانه بمباران شدن با اعلان‌های پاپ آپ و هشدار‌های ناگهانی در مرورگر‌ها به زودی و به لطف به روز رسانی جدید گوگل کروم برای همیشه به پایان خواهد رسید.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از  techradar، کمپانی گوگل به تازگی چگونگی مفیدتر کردن مرورگر کروم با استفاده از ابزار یادگیری ماشینی را شرح داده است. این کمپانی تصمیم دارد تا با استفاده از این ابزار درون این نرم‌افزار پیش از نمایش پاپ آپ‌ها آنها را حذف کند.
 
گفته‌ می‌شود که این تغییرات در طی ماه‌های آینده روی کروم ۱۰۲ اعمال خواهد شد. به این ترتیب این مرورگر‌ می‌تواند صفحه وب را هنگام لود شدن بررسی کرده و احتمال دریافت دسترسی به اعلان‌ها و سایر دسترسی‌های سریع را زیر ذره بین قرار بدهد. در غیر این صورت اگر سایتی در گذشته به عنوان مخرب یا مزاحم گزارش شده باشد، اعلان‌ها به صورت خودکار مسدود‌ می‌شوند.
 
گوگل در اطلاعیه عرضه این قابلیت اظهار داشت که:«از یک طرف اعلانات صفحات موجب تحویل به روز رسانی هایی از سایت‌های مهم‌ می‌شود و از طرف دیگر درخواست دسترسی به اعلان‌ها‌ می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت شود. هدف ما ساخت مرورگری است که به طور واقعی و مستمر کمک کننده است و به همین جهت درباره امکانات ارائه شده در این قابلیت هیجان زده ایم.»
 

 خداحافظی با پاپ‌آپ‌های مزاحم در به‌روزرسانی جدید گوگل کروم

 
کاربران هنگام مشاهده یک وب‌سایت با هشداری مواجه خواهند شد که به آنها درباره مسدود شدن خودکار اعلانات اطلاع‌ می‌دهد. گوگل در این رابطه اظهار داشته است که از آنجایی که این به روز رسانی درون سیستم کروم جای گرفته است،‌ می‌تواند روی دستگاه خاص و موارد استفاده خاص شما تمرکز کند و این به معنای آن است که داده هایتان محفوط خواهد ماند.
 
این سرویس بر اساس مدل بسیار جدید یادگیری ماشینی گوگل ساخته شده است که پیش از این در ابزار Safe Browsing کروم به کار رفته بود. گوگل از زمان عرضه این مدل جدید در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرده است که ابزار یاد شده میزان کشف سایت‌های مخرب و حملات فیشینگ را نسبت به مدل‌های گذشته تا ۲.۵ برابر افزایش داده است.»
 
این کمپانی همچنین امیدوار است که بتواند در آینده این فناوری را به منظور ارائه نوار ابزار جذاب‌تر و بصری‌تر برای کروم بهینه‌تر کند. این ابزار‌ می‌تواند دکمه‌های متفاوتی را در زمان‌های مشخص نمایش بدهد. برای مثال‌ می‌تواند به صورت دائمی دکمه به اشترام گذاری را به هنگام استفاده از صفحات اجتماعی نشان بدهد.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا