zoomit

هایپردرایو معرفی شد؛ داک نمایشگر سه‌گانه‌ی ۴K برای مک بوک پرو ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱

هایپر امروز داک جدید خود موسوم به هایپردرایو را که برای متصل کردن نمایشگرهای ۴K به مک‌بوک‌ پروهای ۱۳ اینچ، ۱۴ اینچ، ۱۵ اینچ و ۱۶ اینچ طراحی شده است، معرفی کرد. این محصول امکان اتصال مک‌بوک‌ پرو به سه صفحه‌نمایش ۴K را فراهم می‌کند.

به گزارش گیزموچاینا، این محصول بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد که می‌توان آن را زیر مک‌بوک پرو قرار داد. استفاده از این داک مزیت‌هایی برای کاربر به‌دنبال خواهد داشت. هایپر اعلام کرده است که طراحی ارگونومیک هایپرداک به کم‌ کردن دمای لپ‌تاپ کمک می‌کند.

این داک سه درگاه HDMI و سه درگاه دیسپلی دارد که همگی از نمایشگرهای ۴K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌بر این یک درگاه اترنت گیگابیتی و یک درگاه یواس‌بی سی PD صد واتی برای شارژ روی این محصول در نظر گرفته شده است. این داک همچنین به دو درگاه یواس‌بی سی با قابلیت انتقال داده تا ۱۰ گیگابیت‌ برثانیه مجهز شده است. سایر درگاه‌های تعبیه شده روی این داک شامل یک درگاه یواس‌بی A با امکان انتقال داده با سرعت ۱۰ گیگابیت‌ برثانیه، چند درگاه یواس‌بی A اضافه با سرعت انتقال داده پنج گیگابیت برثانیه و یک درگاه کارت حافظه‌ی اس‌دی با پشتیبانی از سرعت انتقال ۱۰۴ مگابیت برثانیه است.

به گفته‌ی هایپر، داک این شرکت در حال‌حاضر شبیه هیچ محصول دیگری نیست، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هر ترکیبی از درگاه‌ها، یک نمایشگر سه‌گانه‌ی ۴K ایجاد کنند. می‌توان داک هایپردرایو را به سه کابل یواس‌بی سی به مک‌بوک پرو متصل کرد.

یک کابل، یازده عدد درگاه از جمله یک درگاه HDMI و دیسپلی را به‌هم متصل می‌کند، درحالیکه یک تا دو کابل دیگر، یک تا دو درگاه HDMI و دیسپلی اضافی را به‌هم متصل می‌کند. هر سه سیم باید به یکدیگر متصل باشد تا هر ۱۵ درگاه این داک فعال شود.

هایپر درایو

هایپر از یک رویکرد ماژولار دو بخشی برای هایپردرایو استفاده کرده است. مک‌بوک پروهای ۱۳ اینچ و ۱۴ اینچ قسمت اصلی داک را دارند که شامل ۱۳ درگاه از جمله دو درگاه HDMI و دیسپلی است. از سوی دیگر مدل‌های ۱۵ اینچ و ۱۶ اینچ مک‌بوک پرو از یک درگاه دیسپلی و HDMI اضافه نسبت به دو مدل قبل بهره می‌برند که امکان اتصال آن‌ها به سه نمایشگر مجزای ۴K را فراهم کرده است.

داک هایپردرایو با همه‌ی مک‌بوک‌ پروهای معرفی شده از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ که درگاه یواس‌بی سی دارند، سازگاری دارد و حتی از رایانه‌های شخصی ویندوزی، کروم‌بوک‌ها و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

این محصول در حال‌حاضر در وب‌سایت ایندیگوگو با قیمت ۱۲۴ دلار برای مدل ۱۳ اینچ و ۱۴ اینچ در دسترس است. قیمت داک کامل از ۱۴۹ دلار شروع می‌شود. هایپر اعلام کرده است که این داک از دسامبر ۲۰۲۱ برای خریداران ارسال خواهد شد. در زمان عرضه، مدل ۱۳ و ۱۴ اینچی هایپرداک با قیمت ۲۴۹٫۹۹ دلار و نسخه‌ی کامل آن با قیمت ۲۹۹٫۹۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما درمورد هایپرداک چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا