zoomit

جنگ دو برادر؛ چگونه خیانت و نفرت، آدیداس و پوما را خلق کرد؟

جنگ دو برادر؛ چگونه خیانت و نفرت، آدیداس و پوما را خلق کرد؟

با این‌که جنگ سنتی میان آدیداس و پوما دیگر تب‌وتاب گذشته را ندارد، روح رقابت داسلرها همچنان زنده است، اما در عرصه‌هایی کاملاً نو.

برای مثال هر دو شرکت در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی کانال‌های فروش مستقیم به مصرف‌کننده (DTC) از طریق وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود هستند تا ارتباط نزدیک‌تری با مشتریان برقرار کنند و سود بیشتری به‌دست آورند. آدیداس قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، نیمی از فروش خود را از این طریق انجام دهد و بیش از یک میلیارد یورو در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.

پایداری نیز حالا یکی از حیثیتی‌ترین و پرمخاطب‌ترین حوزه‌های رقابت محسوب می‌شود: عرصه‌ای که نسل‌های جوان، حساس‌تر و مطالبه‌گرتر از همیشه پیگیر آن هستند. هر دو برند تلاش می‌کنند تا خود را به‌عنوان پیشتازان این جنبش جهانی معرفی نمایند.

آدیداس با همکاری سازمان محیط‌زیستی Parley for the Oceans، مجموعه‌ای از کفش‌ها و لباس‌هایی را تولید کرد که از پلاستیک‌های بازیافتی جمع‌آوری‌شده از سواحل و اقیانوس‌ها ساخته شده‌اند. این خط تولید، نه‌فقط از منظر زیست‌محیطی اقدام چشمگیری بود، بلکه از نظر روابط‌عمومی، یک موفقیت بزرگ برای برند به‌شمار می‌رفت؛ بازتابی از تعهد اخلاقی در برابر آینده‌ی زمین.

پوما نیز با استراتژی جامع «FOREVER. BETTER.» و پروژه‌های نوآورانه‌ای مانند RE:FIBRE که روی بازیافت زباله‌های نساجی و تبدیل آن‌ها به الیاف پلی‌استر جدید تمرکز دارد، در مسیر توسعه‌ی زنجیره تولیدی پایدارتر گام بر می‌دارد.

نمای آخر: دو گور، دو خط، یک سایه

در حوالی رودخانه‌ی اوراخ دیگر نه مردم به کفش‌ها نگاه می‌کنند، نه تیم‌های فوتبال شهر دو دسته‌اند و نام «شهر گردن‌های خمیده» به گوش می‌خورد.

آدولف و رودولف داسلر هرگز یکدیگر را نبخشیدند و در گورهایی دور از هم آرمیدند، اما جنگ بی‌پایان آن‌ها میراثی را به‌جای گذاشت که امروز بر پای میلیاردها انسان در سراسر جهان خودنمایی می‌کند: نوآوری‌هایی که برای بیش از هفتاد و پنج سال، مرزهای فناوری، طراحی و فرهنگ را در صنعت جهانی ورزش جابه‌جا کردند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا