zoomit

فنلاند به‌دلیل حضور شیائومی در روسیه، فروش گوشی‌های این شرکت را متوقف می‌کند

فنلاند به‌دلیل حضور شیائومی در روسیه، فروش گوشی‌های این شرکت را متوقف می‌کند

بر اساس گزارش وب‌سایت SuomiMobiili، شیائومی برای فروش گوشی‌هایش در فنلاند با مشکل بزرگی مواجه شده است. سه اپراتور بزرگ فنلاند یعنی Telia و DNA و Elisa فروش محصولات شیائومی را به‌دلیل حضور این برند در بازار روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین، تا حد زیادی تعلیق کرده‌اند.

در همین حین خرده‌فروشی‌های Gigantti و Verkkokauppa در فنلاند می‌گویند از آن‌جایی که شیائومی توسط اتحادیه‌ی اروپا تحریم نشده است، تا اطلاع ثانوی به فروش محصولات این برند ادامه خواهند داد.

اوکراین اوایل سال ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت شیائومی با ادامه‌ی حضور در بازار روسیه از جنگ بین‌المللی حمایت می‌کند. نارضایتی از فعالیت شیائومی در روسیه باعث شده است اپراتور Telia فروش هرگونه گوشی جدید این شرکت را متوقف کند و صرفاً به فروش دستگاه‌هایی که در انبار دارد ادامه دهد.

در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، تمامی فروشگاه‌های آنلاین اپراتور DNA موجودی گوشی‌های شیائومی را به پایان رسانده‌اند. مدیرعامل این اپراتور توقف فروش گوشی‌های شیائومی را تأیید کرده است.

اپراتور Elisa رویکرد نرم‌تری با شیائومی در پیش گرفته و صرفاً گفته است که تعداد محصولات قابل‌فروش شیائومی را کاهش می‌دهد.

توقف فروش محصولات شیائومی در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت گوشی این برند پایین‌تر از قیمت گوشی آیفون است تا افراد بیشتری توان خرید گوشی شیائومی را داشته باشند.

خرده‌فروشی Veikon Kone نخستین شرکت مطرح فنلاندی بود که فروش گوشی‌های شیائومی را متوقف کرد. این شرکت مدتی بعد مجدداً فروش گوشی‌های شیائومی را استارت زد، اما اکنون می‌گوید که قصد ندارد هیچ مدل جدید دیگری به فروشگاه‌هایش اضافه کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا