zoomit

سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی S22 محبوب‌تر از سری S21 باشد

سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی S22 محبوب‌تر از سری S21 باشد

اکنون که گوشی‌های گلکسی اس ۲۲، اس ۲۲ پلاس و اس ۲۲ اولترا رسماً معرفی شده‌اند، وقت آن رسیده تا چرخه‌ی خبری دیگری را آغاز کنیم. خبر امروز در‌ واقع به گزارشی که سامسونگ قبل از رویداد آنپکد اخیر خود منتشر کرده بود ارتباط دارد؛ گزارشی که ابتدا به‌دلایلی واضح مورد توجه قرار نگرفت. بی‌شک این اولین سری از پیش‌بینی‌ها، تخمین‌ها و ارزیابی‌ها از میزان فروش سری گلکسی اس ۲۲ است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید سامسونگ به‌زودی عرضه‌ی این پرچم‌داران را نیز آغاز خواهد کرد.

به گزارش فون‌آرنا، با توجه به وضعیت فعلی صنعت موبایل، احتمال دارد مقایسه‌ی آمار فروش مورد انتظار از یک پرچم‌دار در سال ۲۰۲۲ نسبت به آمار فروش پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ مثل دو مدل گلکسی اس ۹ یا پس از آن سری گلکسی اس ۱۰ منصفانه‌ به‌نظر نرسد، اما این نوع مقایسه‌ها همیشه اجتناب‌ناپذیر بوده است. اگرچه بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا دچار افت شدید شد، محموله‌های سال ۲۰۲۱ تقریباً با آمار سال ۲۰۱۹ برابر بود.

با وجود بهبود نسبی وضعیت بیماری کرونا، آمار فروش ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین فروشنده‌ی گوشی جهان نسبت به دوسال قبل، به‌میزان درخورتوجهی کمتر بوده و سری گلکسی اس ۲۱ به‌ احتمال زیاد یکی از بزرگ‌ترین محصولات سامسونگ بود.

خانواده گلکسی اس ۲۱

براساس یک گزارش، گلکسی اس ۲۱، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا در‌ مجموع به رکورد فروش ۱۳٫۵ میلیون دستگاه در طول شش ماه اول عرضه‌ی تجاری خود دست یافتند که تقریباً ۲۰ درصد از آمار فروش خانواده‌ی گلکسی اس ۲۰ در بازه‌ی زمانی مشابه کمتر است. میزان فروش سری گلکسی اس ۲۱ همچنین در‌ مقایسه با سری گلکسی اس ۱۰ حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

اگرچه مشخص نیست که این آمار در ماه‌های اخیر چقدر بالا رفته است، اما نمی‌توان انتظار داشت که میزان فروش سه مدل گلکسی اس ۲۱ حتی به نقطه‌ی عطف ۲۰ میلیون دستگاه نزدیک شده باشد و این مورد باعث می‌شود هدف فروش ۲۰ میلیون دستگاه برای خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲ در شرایط فعلی کاملاً بلندپروازانه به‌ نظر برسد.

سامسونگ حتی قصد دارد قطعات کافی برای حدود ۳۰ میلیون دستگاه از سری گلکسی اس ۲۲ تولید کند که نشان‌دهنده‌ی بهبود ۲۰ درصدی نسبت به برآوردهای اولیه‌ی تولید سری ۲۱ است. این آمار بسیار بهتر از آن چیزی است که شرکت کره‌ای در سپتامبر ۲۰۲۱ برای خانواده‌ی اس ۲۲ انتظار داشت، اما با فروش ۳۰ میلیون دستگاه برابری نمی‌کند و بنابراین می‌توان انتظار داشت رکوردهای فروش بالا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ همچنان حفظ شود.

کدام مدل از سری گلکسی اس۲۲ موفق‌تر خواهد بود؟

گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس

درحال‌حاضر ظاهراً برنامه‌ی سامسونگ برای سه عضو اصلی جدیدترین خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند رده‌بالای خود به‌شرح زیر است:

  • ۱۲ میلیون دستگاه گلکسی اس ۲۲
  • هشت میلیون دستگاه گلکسی اس ۲۲ پلاس
  • ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۲۲ اولترا

شاید شما هم با دیدن این آمار کمی غافل‌گیر شده باشید. از این گذشته، گلکسی اس ۲۲ با ابعاد معمولی برای کاربرانی که به‌دنبال یک دستگاه قدرتمند و تمام‌عیار هستند، نسبت به دو مدل دیگر این خانواده کمتر جذابیت دارد. اگرچه اس ۲۲ اولترا از قلم اس-پن بهره می‌برد و نسبت به دو مدل دیگر قابلیت‌های ویژه‌ی جذابی ارائه می‌دهد؛ همه‌ی خریداران توان پرداخت ۱۲۰۰ دلار را برای خرید این محصول نخواهند داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

  • قیمت و تاریخ عرضه گوشی‌های خانواده گلکسی S22 سامسونگ مشخص شد
  • سری گلکسی S22 محکم‌ترین گوشی‌های سری اس سامسونگ تابه‌امروز هستند

بااین‌حال، بار دیگر اهداف تولید اولیه‌ی ارائه‌شده توسط سامسونگ، احتمالاً مشابه میزان فروش واقعی این محصولات نیست و با توجه به روند تقاضا در دوره‌ی پیش‌سفارش، انتظار می‌رود اخبار جدیدی در این رابطه در‌ دسترس قرار گیرد تا به آمار دقیق‌تری برسیم.

علاوه‌براین، با در نظر گرفتن قیمت پایین‌تر گلکسی اس ۲۲ احتمالاً می‌توان تصور کرد که بدنه‌ی جمع‌وجور این مدل نیز برای برخی از خریداران نقش مهمی در محبوبیت آن نسبت به مدل‌های پلاس و اولترا دارد. با توجه به نتایج فروش متوسط آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی، این موضوع کمی عجیب است و ثابت می‌کند که گوشی‌هایی با ابعاد کوچک‌تر (در صورتی که نمایشگر آن‌ها کوچک‌تر از ۵٫۴ اینچ نباشد) نیز همچنان بازار فروش خوبی دارند.

گلکسی اس ۲۲ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی در‌ واقع رقیب مستقیم آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی تلقی می‌شود. گفتنی است که بر‌ اساس گزارش‌ها سری آیفون ۱۳ اپل فقط در سه‌ماهه‌ی تعطیلات به فروش چشمگیر ۴۰ میلیون دستگاه رسیده؛ آماری که از خوش‌بینانه‌ترین اهداف فروش سری گلکسی اس ۲۲ نیز بیشتر است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا