مديريت ICT

جریمه یک میلیون یورویی اپل در فرانسه

جریمه یک میلیون یورویی اپل در فرانسه

براساس رای دادگاه نیازی نیست به اپل دستور داده شود بندهای تجاری اپ استور را اصلاح کند زیرا پس از اجرایی شدن قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اتحادیه اروپا، این شرکت آمریکایی مجبور به تغییر آنها خواهد شد.

ارزش اپل در بازار حدود ۲.۱ هزار میلیارد دلار تخمین زده می شود و چنین جریمه ای در مقابل درآمد سرشار شرکت مبلغی ناچیز به حساب می آید. اما باید توجه داشت جریمه وضع شده توسط دادگاه پاریس نشانه دیگری از افزایش فشار حقوقی بر اپل است تا مقررات اپ استور را آزادتر کند.

به گزارش نیوزلن از مهر، سخنگوی اپل در این باره اعلام کرد شرکت آمریکایی رای دادگاه را بررسی می کند و به بازارهای پویا ورقابتی معتقد است که نوآوری در آن بتواند شکوفا شود.

وی در ادامه افزود: ما از طرق اپ استور به توسعه دهندگان برنامه فرانسوی کمک کرده ایم اشتیاق و خلاقیت خود را با کاربران سراسر جهان به اشتراک بگذارند و همزمان محیطی ایمن و معتبر برای مشتریان ایجاد کردیم.

این درحالی است که پس از تصویب قانون جدید اتحادیه اروپا که «دروازه بانان فضای آنلاین» را هدف گرفته، اپل با فشارهای آنتی تراست زیادتری روبرو شده است.

منظور از دروازه بانان فضای آنلاین شرکت هایی است که موسسات دیجیتال کوچکتر نمی توانند از پلتفرم ها و نرم افزارهای آنها اجتناب کنند.

به طور خاص قانون بازارهای دیجیتال(DMA) اپل و گوگل را مجبور می کند در دستگاه های iOS و اندروید خود فضایی به فروشگاه های اپ طرف ثالث اختصاص دهند.

قانون مذکور از یکم نوامبر ۲۰۲۲ میلادی اجرایی شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا