zoomit

گوگل می‌خواهد ChromeOS را روی گوشی‌های اندرویدی اجرا کند

گوگل می‌خواهد ChromeOS را روی گوشی‌های اندرویدی اجرا کند

طبق گزارش Android Authority، گوگل در رویدادی خصوصی نشان داده است که می‌توان با استفاده از پیکسل ۸ و اتصال آن به یک مانیتور خارجی، از سیستم عامل کروم‌اواس (ChromeOS) استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که هدف گوگل از اجرای ChromeOS روی گوشی چه بوده است. در رویداد خصوصی، به انتشار عمومی این قابلیت هیچ اشاره‌ای نشد.

اجرای ChromeOS در پیکسل ۸ متصل به کابل USB-C

Android Authority

احتمالاً هدف اصلی گوگل، ارائه‌ی ابزار لازم به سازندگان گوشی‌ برای اجرای هر دو سیستم‌عامل اندروید و کروم‌اواس روی یک دستگاه واحد است. یکی از ابزار‌های لازم برای اجرای هر دو سیستم‌عامل، فریم‌ورک Android Virtualization محسوب می‌شود که در اندروید ۱۳ معرفی شد.

اجرای ChromeOS در پیکسل ۸ متصل به کابل USB-C

Android Authority

Android Virtualization به دستگاه‌های اندرویدی امکان اجرای ماشین مجازی برای دیگر سیستم‌های عامل را می‌دهد. ظاهراً نسخه‌ی ویژه‌ی کروم‌اواس که روی پیکسل اجرا شد، از اجرای Android Virtualization به‌صورت رسمی پشتیبانی می‌کند.

به نظر نمی‌رسد که گوگل قصد انتشار عمومی قابلیت مورد بحث را در آینده‌ای نزدیک داشته باشد؛ اما سرانجام پشتیبانی از اتصال گوشی‌های پیکسل (شروع با پیکسل ۸) به نمایشگرهای خارجی را از طریق USB-C آغاز کرده است. شاید این دو موضوع با یکدیگر مرتبط باشند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا