تیونر ایرانیتبار مدل سفارشی BMW M5 را با طراحی بسیار جذاب معرفی کرد
تیونر ایرانیتبار مدل سفارشی BMW M5 را با طراحی بسیار جذاب معرفی کرد
وقتی شرکت منصوری سراغ یک خودرو میرود، نتیجه همیشه متفاوت از انتظارات است زیرا این تیونر آلمانی که تحت مدیریت کوروش منصوری، ایرانیتبار متولد کلاردشت فعالیت میکند هیچگاه به استانداردها بسنده نکرده است. جدیدترین پروژهی منصوری روی نسل جدید BMW M5 نمونهای از همین رویکرد جسورانه محسوب میشود که حالا با چهرهای تهاجمیتر از همیشه ظاهر شده است و بهسختی میتوان آن را با مدل استاندارد G90 یکی دانست.
در نگاه اول، بیش از هرچیز سیستم اگزوز مرکزی BMW M5 منصوری با سه خروجی غولپیکر جلبتوجه میکند؛ طرحی که با دیفیوزر بزرگ عقب همراه شده و بخش پشتی خودرو را بهکلی دگرگون کرده است. در سایر بخشها نیز ردپای فیبر کربن در همهجا دیده میشود؛ از برجستگی کاپوت با دریچههای تهویه گرفته تا جزئیات ظریف روی بدنه. هرچند هنوز مشخص نیست این دریچهها واقعا عملکرد فنی دارند یا صرفاً برای جلوهی بصری تعبیه شدهاند.
بهنوشتهی BMWblog، منصوری حتی در نقاط غیرمنتظره هم از فیبر کربن استفاده کرده است که ازجمله میتوان به بخش پشت ستون عقب اشاره کرد؛ جاییکه در آن لوگوی Mansory بهصورت نورانی خودنمایی میکند. اسپویلر لبهی سقف نیز که بهندرت در سدانها دیده میشود از دیگر ویژگیهای خاص پروژهی BMW M5 منصوری است. علاوهبر آن، گلگیرهای جلو حالا پنلهای فیبرکربنی جدیدی در پشت چرخها دارند که هرکدام نشان روشنشوندهی Mansory را روی خود جای دادهاند.
این نخستینبار نیست که منصوری سراغ نسل جدید M5 میرود. چند ماه پیش هم نسخهای خاکستریرنگ از همین مدل با همان کیت بدنهی پرزرقوبرق رونمایی شد. مانند گذشته، چرخها با رینگهای ۲۲ اینچی سفارشی جایگزین شدهاند و کابین خودرو نیز دستخوش تغییرات اساسی با چرمهای خاص و تزئینات اختصاصی شده است.
اما منصوری فقط به ظاهر بسنده نکرده و قدرت پیشرانه نیز همسطح با ظاهر خشن خودرو افزایش یافته است. مجموعهی هیبریدی پلاگاین اکنون ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که بهلطف ارتقای موتور V8 تویین توربو ۴٫۴ لیتری بهدست آمده است. این درحالی است که نسخهی استاندارد M5 فقط ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
منبع : زومیت