تکنولوژی AMD FSR Redstone معرفی شد؛ بهبود عملکرد بازی با کمک هوش مصنوعی

تکنولوژی AMD FSR Redstone معرفی شد؛ بهبود عملکرد بازی با کمک هوش مصنوعی
AMD از نسل بعدی فناوری FSR با نام Redstone رونمایی کرد که قابلیتهای نوآورانهای همچون Ray Regeneration و Neural Radiance Cache را به ارمغان میآورد. این اتفاق در پی سالی پربار برای فناوری FSR 4 رخ میدهد که از زمان معرفی اولیه، نزدیک به ۶۰ بازی به فهرست پشتیبانیاش اضافه شده است.
FSR Redstone سه ویژگی جدید دارد: Neural Radiance Cache، بازسازی پرتو و تولید فریم با کمک هوش مصنوعی. انتظار میرود فناوریهای جدید تا نیمهی دوم سال ۲۰۲۵ به مجموعهقابلیتهای FSR در بهروزرسانی Redstone اضافه شوند تا نهتنها به بهبود عملکرد کلی کمک کند، بلکه کیفیت بصری را ارتقا دهد.
نخستین بخش از FSR Redstone، یعنی NRC (Neural Radiance Cache)، به بررسی چگونگی بازتاب نور در صحنه میپردازد تا به پیشبینی و ذخیرهی نورپردازی غیرمستقیم یاری برساند. این قابلیت شباهتهایی با Neural Radiance Cache انویدیا دارد.
در گام بعدی، Ray Regeneration در FSR Redstone قرار دارد که رقیب مستقیم Ray Reconstruction در فناوری DLSS انویدیا محسوب میشود. با استفاده از Ray Regeneration، یک شبکهی عصبی آموزشدیده برای بازسازی پیکسلهایی بهکار میرود که ردیابی پرتو در آنها بهدقت انجام نشده است.
Ray Regeneration با اتکا به یادگیری ماشین، نویز را در لحظه پیشبینی و فیلتر میکند. با توجه به افزایش عملکردی که Ray Reconstruction به ارمغان آورده، میتوان انتظار داشت که Ray Regeneration نیز نتیجهای مشابه داشته باشد.
مقالههای مرتبط
AMD با FSR Redstone، قابلیتهای ارتقاء مقیاس Super Resolution را نیز تقویت میکند که با استفاده از یک مدل یادگیری ماشین بهبودیافته حاصل شده است. در نهایت، شاهد تولید فریم با کمک هوش مصنوعی هستیم که کیفیت بصری را به سطحی جدید ارتقا میدهد.
همانند FSR 4، فناوری FSR Redstone نیز در زمان انتشار تنها با پردازندههای گرافیکی مبتنیبر معماری RDNA 4 سازگار خواهد بود.
منبع : زومیت