تلویزیون به محبوبترین دستگاه برای تماشای یوتیوب تبدیل شد
![تلویزیون به محبوبترین دستگاه برای تماشای یوتیوب تبدیل شد](https://newslan.ir/wp-content/uploads/2025/02/d8aad984d988db8cd8b2db8cd988d986-d8a8d987-d985d8add8a8d988d8a8d8aad8b1db8cd986-d8afd8b3d8aadaafd8a7d987-d8a8d8b1d8a7db8c-d8aad985_67acb63417290-780x470.jpeg)
تلویزیون به محبوبترین دستگاه برای تماشای یوتیوب تبدیل شد
شاید تا همین چند سال پیش، تصور اینکه یوتیوب بهجای صفحهنمایش کوچک تلفنهای همراه، در صفحه بزرگ تلویزیونها خودنمایی کند، کمی دورازذهن به نظر میرسید. بااینحال، امروز آمار و ارقام گویای حقیقتی دیگر هستند. طبق گفته نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، تماشای یوتیوب در تلویزیونها از تماشای آن در تلفنهای همراه پیشی گرفته و تلویزیون به «دستگاه اصلی» برای تماشای یوتیوب در ایالات متحده تبدیل شده است.
تغییر الگوی مصرف یادشده نشان میدهد که یوتیوب توانسته است با ارائه محتوای جذاب و متنوع، جای خود را در خانهها و در کنار خانوادهها باز کند. به گفتهی مدیرعامل یوتیوب، کاربران بیش از ۱ میلیارد ساعت محتوای یوتیوب را روزانه روی تلویزیونهای خود تماشا میشود. این رقم خیرهکننده از استقبال بینظیر کاربران از این پلتفرم در صفحهنمایش بزرگ حکایت میکند.
یوتیوب برای رسیدن به جایگاه گفتهشده تغییرات و بهبودهای بسیاری را در اپلیکیشن تلویزیون خود اعمال کرده است. طراحی جدید و کاربرپسندتر، امکان مشاهده نظرات، توضیحات ویدئو در کنار تصویر ویدئو درحال بخش، قابلیت «فصلها» برای دسترسی آسانتر به مجموعههای ویدئویی و ویژگی «تماشا با» برای اضافهکردن تفسیرهای زنده به بازیها و رویدادها، ازجمله این تغییرات محسوب میشوند.
ویژگیها مطرحشده، تجربه کاربری را بهبود بخشیده و باعث شده است که یوتیوب بیشازپیش به سرویس پخش کامل تبدیل شود. به گفتهی مدیرعامل یوتیوب، برای بسیاری از مردم در آمریکا، تماشای تلویزیون به معنای تماشای یوتیوب است.
یوتیوب امروز، تنها به ویدئوهای معمولی محدود نمیشود. این پلتفرم محتوای متنوعی ازجمله ویدئوهای کوتاه (Shorts) و پادکستها و پخشهای زنده را در خود جای داده است. این تنوع محتوا باعث شده است که یوتیوب به منبعی جامع برای سرگرمی و اطلاعات تبدیل شود و بتواند نیازهای مختلف کاربران را برآورده کند.
مقالههای مرتبط
یوتیوب علاوهبر ارائه محتوای رایگان، سرویسهای اشتراکی یوتیوب تیوی و یوتیوب پریمیوم را نیز ارائه میدهد. یوتیوب تیوی با بیش از ۸ میلیون مشترک، امکان تماشای آنلاین کانالهای تلویزیونی و یوتیوب پریمیوم نیز با بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک (شامل دورههای آزمایشی)، امکان تماشای ویدئو بدون تبلیغات و دسترسی به محتوای اختصاصی را مهیا میکند.
در نهایت، میتوان گفت که یوتیوب با ارائه محتوای گوناگون و امکانات جذاب و سرویسهای متنوع، توانسته است به پلتفرمی محبوب در بین کاربران در سراسر جهان تبدیل شود. این پلتفرم اکنون نهتنها در گوشیهای هوشمند، بلکه در انواع تلویزیون نیز یکهتازی میکند و به نظر میرسد که این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
منبع : زومیت