مديريت ICT

تقلای شرکت هوآوی برای بقا زیر بار تحریم های آمریکا

تقلای شرکت هوآوی برای بقا زیر بار تحریم های آمریکا

مدیرعامل هواوی، در یادداشتی داخلی به کارکنانش اعلام کرد که مشکلات جاری، رکود اقتصادی و…، قطعاً روی عملکرد این شرکت تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش نیوزلن از تسنیم، یادداشت ارسالی «رن ژنگ‌فی»، مدیرعامل هواوی، به کارمندان این شرکت نشان می‌دهد تحریم‌های ایالات متحده و جنگ اوکراین و پیامدهای همه‌گیری کرونا، بر عملکرد این شرکت تأثیرات مهمی گذاشته است. علاوه‌ بر این، خطر تعطیلی در آلمان غول فناوری چینی را تهدید می‌کند.
با‌‌ توجه‌‌‌ به چنین شرایطی، تمرکز داخلی این برند در آینده نزدیک دیگر روی کسب سود نخواهد بود؛ بلکه فقط برای ماندن در بازار تلاش خواهد کرد.

ژنگ‌فی انتظار دارد که اقتصاد جهانی در دهه آینده به روند کاهشی‌اش ادامه دهد.
او گفت در حال‌ حاضر، مسئله اصلی برای شرکت متبوعش فقط بقا است. مدیرعامل هواوی افزود: «به‌منظور تلاش برای بقا، فعالیت‌های خود را در برخی کشورها کاملاً متوقف خواهیم کرد.»

به‌طورخاص، سه سال آینده برای هواوی اهمیت بسیاری دارد. به‌عقیده مدیرعامل این شرکت، هدف اصلی این برند تا سال ۲۰۲۳ یا حتی تا سال ۲۰۲۵ فقط حفظ جایگاه کنونی آن خواهد بود. در سال مالی ۲۰۲۱، سود این شرکت حدود ۷۶ درصد افزایش یافت؛ اما میزان فروش در همین بازه‌ی زمانی با وارد‌آمدن ضربه‌ای بسیار سنگین نزدیک به ۳۰ درصد کمتر بوده است.

هوآوی در حال‌ حاضر از انتظارات پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۲۲ عقب است و درآمدزایی‌اش نیز درمقایسه‌ با سال گذشته کاهش یافته است؛ به‌همین‌دلیل، تعجبی ندارد که ژنگ‌فی در سخنان اخیرش، به تلاش برای ماندن در بازار اشاره کند.

مدیرعامل هواوی در بخش دیگری از یادداشت خود بیان داشت:
کل واحدهای شرکت باید از بودجه موجود به‌طور‌مؤثر استفاده کنند و امکان انجام همه‌ی پروژه‌ها بدون بررسی دقیق وجود نخواهد داشت. علاوه‌براین، بودجه بخش تحقیق‌وتوسعه باید کاهش یابد و اخراج برخی کارکنان نیز در دستور‌کار قرار دارد.

هوآوی از مدتی قبل و با دور‌شدن از بخش گوشی‌های هوشمند، روی سایر حوزه‌های فناوری مثل لپ‌تاپ‌های سری میت‌بوک یا هدفون‌های بی‌سیم فری‌بادز پرو ۲ تمرکز کرده است.
این شرکت از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا، به‌سختی به سود دست یافته است. اگرچه هواوی اخیراً گوشی‌های هوشمند جدیدی مثل Enjoy 50 Pro را معرفی کرده است، کاربران حداقل در ایالات متحده و اروپا، تمایل چندانی به خرید گوشی‌های جدید این شرکت ندارند.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا