فناوری

ترکیب خاص اسید آمینه می‌تواند در برابر زوال عقل حفاظت ایجاد کند

بنا بر نتایج یک مطالعه جدید که توسط پژوهشگران ژاپنی در موسسه ملی علوم و تکنولوژی کوانتومی به اجرا در آمده است، ترکیب ویژه‌ای از اسیدهای آمینه اساسی می‌تواند به حفاظت در برابر پیشرفت زوال عقل کمک کند. نکته کلیدی این تحقیق پروتئین و نقشی است که در سلامت مغز ایفا می‌کند، به طوری که محققان خاطرنشان کردند که رژیمهای کم‌پروتئین نرخ زوال مغزی در موشها را تسریع کرد.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌گیر، این مطالعه دربرگیرنده مکملی به نام Amino LP7 بود، که دربرگیرنده هفت اسید آمینه اساسی است. این محققان قبلاً بر روی این مکمل مطالعه کرده بودند، و متوجه شدند که باعث بهبودهایی در کارکرد شناختی شد. مطالعه اخیر این موضوع را بررسی کرده است که آیا همین ترکیب ویژه از اسیدهای آمینه می‌تواند در برابر پیشرفت زوال عقل در سن بالا حفاظت ایجاد کند.
 
دکتر ماکوتو هیگوچی، یکی از دانشمندان ارشد این مطالعه، اینگونه توضیح می‌دهد:
در افراد مسن، رژیمهای کم‌پروتئین با حفاظت ضعیف از کارکرد مغز مرتبط هستند. اسیدهای آمینه بنیانهای پروتئینها هستند. به همین خاطر ما می‌خواستیم بفهمیم که آیا استفاده از مکملهای حاوی اسیدهای آمینه ضروری می‌تواند از مغز افراد مسن در برابر زوال عقل حفاظت کند یا نه، و اگر پاسخ مثبت است چه مکانیسمهایی می‌تواند در این اثر حفاظتی نقشی‌آفرینی داشته باشد.
 

در این مطالعه بر روی موشهای آزمایشگاهی، به آنها مکملهای حاوی اسیدهای آمینه داده شد، که به گفته محققان باعث معکوس شدن روند مشکلات موشها گردید. یک تحقیق مضاعف نشان داد که LP7 زوال مغز را با سرکوب نرخ مرگ نورونی کاهش داد.
 
این بهبودها علی‌رغم حضور مداوم پلاکهای تائو در مغز مشاهده شدند، که نشان می‌دهد امکان حفاظت از مغز در برابر زوال بدون توجه به آنها هم وجود دارد. یکی از چیزهای دیگری که دانشمندان یافتند این بود که این اسیدهای آمینه التهاب مغز را کاهش دادند و مانع از ورود یک ترکیب التهابی به نام کینورنین به مغز شدند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا