شبكه اجتماعی

ترول‌ها به توییتر بازگشتند!

ترول‌ها به توییتر بازگشتند!

یک از گروه از داوطلبان، ۱۲۰ ترول را که طی ۳ سال گذشته به طور مداوم در توئیتر مسدود و دوباره ظاهر می شدند را رصد کردند.

به گزارش نیوزلن از مهر، این گروه روی نفرت پراکنی و به طور خاص روی ترویج خشونت و تبعیض نژادی تمرکز کرده اند و حساب های کاربری مورد نظر را به توئیتر گزارش می دهند تا حذف شوند.

اما طبق گزارش یکی از این کاربران، از زمانی که ایلان ماسک معامله خرید توئیتر به مبلغ ۳۴.۵ میلیارد پوند را اعلام کرده است، فعالیت های این جمعیت که از پلتفرم بیرون رانده شده اند، بیشتر شده است.

شبکه داوطلبان یک روز قبل از اعلام این خبر به توئیتر گزارش داد ۲۸ حساب کاربری متعلق به ترول ها دوباره به پلتفرم بازگشته اند.

در ۲۵ آوریل( روز اعلام خبر خرید توئیتر) تعداد حساب های متعلق به ترول هایی که به پلتفرم بازگشتند به ۴۴ مورد رسید. روز پس از آن نیز ۸۶ حساب کاربری ترول شناسایی شد. یک روز بعد از معامله نیز بازگشت ۱۰۰ ترول به توئیتر شناسایی شد. اما پس از آن تعداد ترول هایی که به این شبکه اجتماعی بازگشتند به ۵۲ مورد کاهش یافت.

طبق گزارش اخیر، اکنون ۱۸۱ ترول به توئیتر بازگشته و فعال هستند. به گفته شبکه داوطلبان، آمار ترول های بازگشتی به توئیتر بسیار بالاتر از ماه های قبل است.

مدیر ارشد اجرایی تسلا در بیانیه ای در ۲۵ آوریل آزادی بیان را به سنگ بنای یک دموکراسی عملیاتی عنوان کرد. او بعدا در توئیتر شفاف سازی کرد و نوشت: منظورم از آزادی بیان مواردی است که با قانون مطابقت داشته باشد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا