فناوری

تداوم کمبود تراشه برای خودروها در سال ۲۰۲۲

تداوم کمبود تراشه برای خودروها در سال ۲۰۲۲

شرکت خودروسازی اتومبیل‌های برقی پول‌استار (Polestar) که قرار است در سال جاری میلادی در طی یک فرایتد ادغام معکوس ۲۰ میلیارد دلاری، وارد بازار سهام شود، انتظار دارد امسال نیز با کمبود تراشه دست‌وپنجه نرم کند. این در حالی است که این شرکت درنظر دارد به منظور رسیدن به اهداف فروش مشخص شده، میزان تولید خود را افزایش دهد.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از بلومبرگ، مدیران شرکت پول‌استار با حمایت گروه خودروی «ولوو» و گروه هلدینگ «ژجیانگ جیلی» هفته گذشته از یک خودروی سدان اسپرت لوکس و جدید به نام Polestar 5 رونمایی کردند. گفته می‌شود این نخستین مدل از سه مدل جدیدی است که پول‌استار قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ رونمایی کند.
 
گفتنی است پول‌استار که قرار است ادغام معکوس خود را در نیمه اول سال جاری میلادی تکمیل کند، در نظر دارد امسال ۶۵ هزار دستگاه و تا سال ۲۰۲۵ میزان ۲۹۰ هزار دستگاه خودرو در سراسر جهان بفروشد و به حاشیه سود ۹ درصدی دست یابد. عرضه شاسی‌بلند Polestar 3 که در کنار ولوو XC90 در کارخانه ولوو در ایالات متحده ساخته خواهد شد، در اواسط سال جاری انجام خواهد شد.
 

توماس اینگنلات (مدیرعامل) در مورد فروش مدل Polestar 2 در سال ۲۰۲۱ که در چین ساخته می‌شد، می‌گوید: «ما باید هر ماه برای اطمینان از تولید آن می‌جنگیدیم. البته این فشار هنوز هم ادامه دارد و ما در سال ۲۰۲۲ نیز انتظار داریم این مشکلات پیش روی ما باشند».
 
شایان ذکر است پول‌استار که در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک برند تمام‌برقی شکل گرفت، در تلاش است تا با پیروی از ردپای تولیدی والدین سوئدی و چینی خود استفاده و خود را از سایر شرکت‌های نوپا در این حوزه متمایز کند.
 
بنابر گزارش‌ها، پول‌استار در ماه سپتامبر اعلام کرد که با شرکت Gores Guggenheim Inc ترکیب خواهد شد و ارزش آن را تا نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رساند.

نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا