zoomit

خرید مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ

خرید مبل راحتی از فروشگاه اینترنتی دکورشاپ

آیا تاکنون در مورد این‌که مبل راحتی چیست و این‌که یک مبل راحتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به امروز فکر کرده‌اید؟ دکورشاپ به‌عنوان متخصص و تولید کننده لوازم دکوری منزل از مبل راحتی بزرگ گرفته تا یک ساعت دیواری کوچک، در این نوشته می‌خواهد در مورد ویژگی‌های مناسب یک مبل را‌حتی مطالب جالبی را برای شما قرار دهد. پس اگر شما قصد دارید تا مبل راحتی خریداری کنید و به خرید مبل جدید فکر می‌کنید پس بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

تعریف مبل راحتی

مبل در لغت به معنای وسیله‌ای برای نشستن یا کمک‌کننده برای نشستن است، واژه مبل فرانسوی بوده که ریشه در کشور انگلیس دارد. ساختار کلی مبل چهارپایه‌ کم‌ارتفاع بوده که دارای پوششی نرم است. مبل راحتی نیز برگرفته از همین تعریف و ساختار است و از آن برای نشستن و پذیرایی از میهمانان استفاده می‌شود. باید بیان کنیم قدمت مبل‌ها به دوران انسان‌های غارنشین بازمی‌گردد و نمونه اولیه مبل به شکل امروزی که برای چنین ساختاری طراحی شده است مربوط به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح است.

مبل راحتی دارای تعریف‌های زیادی است که از جمله آن‌ها می‌‌توان به وسیله‌ای برای نشستن با ویژگی راحت بودن اشاره کرد. مبل‌ها در دنیا به صورت کلی به دو دسته راحتی و کلاسیک دسته‌بندی می‌شود. البته باید خاطرنشان کرد مبلمان در ایران معمولاً به سه دسته راحتی، استیل یا سلطنتی و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شود. مبل‌های استیل و کلاسیک که تقریباً هم خانواده هم هستند اما تفاوت‌هایی نیز در آن‌ها دیده می‌شود، مبل‌های راحتی برخلاف مبل‌های کلاسیک دارای نشیمن های بسیار نرم با ارتفاع کم بوده و دسته‌های پهن و بالشتی دارد. ویژگی‌های مهم آن ایجاد حس راحتی و نرم بودن پشتی و نشیمن آن است. مبل راحتی داروی قابلیت‌های انعطاف‌پذیری زیادی برای راحتی افراد بوده و همین موضوع باعث شده اکثر افراد این مبل را به سایر مدل‌ها ترجیح دهند.

مبل راحتی دقیقاً چیست؟

شما برای خرید مبل راحتی بادوام باید قبل از خرید در مورد تفاوت‌های بین فرم و پَر، عمق صندلی، فنر، پارچه و چیزهایی از این دست اطلاعات لازم را کسب کنید. مبل راحتی یکی از گران ترین اثاثیه‌های منزل بوده و سال‌های زیادی است که مورد استفاده خانواده ها قرار می‌گیرد. اگر مبل را به قصد استفاده موقت خریداری کنید ممکن است بعد از مدتی آن را از اتاق پذیرایی به اتاق نشیمن منتقل کنید و مدتی بعد به طبقه زیرین ببرید و درنهایت سر از خوابگاه در بیاورید. به همین راحتی می‌بینید که یک دهه یا بیشتر سپری شده و مبل به‌‌عنوان بخشی از زندگی شما شناخته می‌شود، پس بهتر است با یک انتخاب هوشمندانه یک مبل باکیفیت بخرید تا سال‌های زیادی برای شما عمر کند.

چطور از کیفیت یک مبل راحتی اطمینان حاصل کنیم؟

دکورشاپ

استحکام مبل راحتی را بسنجید، مبل‌های باکیفیت به‌صورت معمول محکم و سنگین هستند. شما می‌توانید چند ضربه به مبل زده تا استحکام آن را بسنجید بعد گوشه آن را بلند کنید و تکان دهید اگر به نظر شما مبل سبک باشد بهتر است از خرید آن صرف‌نظر کنید. مبل‌هایی را انتخاب کنید که از جنس چوب های سخت مانند چوب درخت بلوط، توسکا، افرا یا تخته های چند لایه باکیفیت ساخته شده باشد. استفاده از ترکیب فنر و تسمه در مبل نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است اما استفاده از فنرهای زیگ زاگ می‌تواند مقدار راحتی مبل را افزایش دهد.

چارچوب و محل‌های اتصال را چک کنید

اتصالات بهترین مبل راحتی دو بار میخ کاری می‌شود و گوشه‌ها نیز دارای چسب کافی بوده و با هم پیچ می‌شود. در مبل‌های باکیفیت پایه‌ها و چارچوب یک تکه بوده و پایه‌ها به صورت جداگانه به بدنه وصل نمی باشند. اگرچه یکی از حسن‌های پایه‌های جدا شونده این است که به‌راحتی از در عبور کند.

به تشک‌های مبل راحتی دقت کنید

تشک‌های مبل یکی از مواردی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. اکثر تشک‌ها یک هسته از جنس فوم پلی‌یورتن دارد. هرچه فوم متراکم تر باشد سنگین‌تر بوده و دوام آن نیز بیشتر است. در مبل‌های ارزان‌قیمت از تشکچه های سبک استفاده می‌شود. مبل‌های باکیفیت دارای تشک های ترکیبی بوده که در مرکز آن‌ها فنر تعبیه‌شده و اطراف آن با فوم با کیفیت پوشانده شده است.

چطور مطمئن شویم که مبل راحتی که انتخاب کردیم به دکور اتاق می‌آید؟

اگر از دکور سنتی استفاده می‌کنید بهتر است به‌دنبال مبل هایی باشید که دارای دسته‌های گرد بوده و همچنین پشتی‌های برجسته و تشک‌های گره دار دارد. مبل‌های جدید دارای خطوط واضح در تزیینات کمتر و پارچه‌های کم‌رنگ است. در هنگام خرید بهتر است ابعاد اتاق را در نظر داشته باشید و ببینید که چه مبلی برای آن فضا بسیار مناسب است.

اگر مردد هستید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید با استفاده از چسب‌های کاغذی و نوارهای آبی مخصوص نقاشی طرح اولیه آن را ترسیم کنید. اگر قصد دارید وقت زیادی را روی مبل راحتی بگذرانید بهتر است حتماً فضای بین دو دسته را بررسی کرد تا دارای اندازه مناسبی باشد. در این حین بهتر است تنها طول آن را در نظر نگیرید چراکه پهنای دسته ها نیز بر فضای بین دو دسته تأثیر می‌گذارد. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است مبل راحتی خریداری کنید که دارای دسته های کوتاه باشد چراکه جلوه بهتری دارد. اگر هم به کمک بیشتری نیاز دارید می‌توانید با تیم پشتیبانی دکور شاپ با شماره تماس ۶۶۷۱۲۴۷۵ تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصان ما بهره‌مند شوید!

می‌خواهید مبل راحتی شما چند نفر ظرفیت داشته باشند؟

ظرفیت مبل راحتی دارای اهمیت است پس اگر کاناپه‌ای خریداری کرده‌اید که دو تشک دارد انتظار نداشته باشید بیش از دو نفر بتوانند روی آن بنشینند. برای آنکه افراد بیشتری روی کاناپه جا شوند کاناپه‌های سه تشکه یا کاناپه‌هایی که یک تشک بلند دارند استفاده کنید. پشتی مبل راحتی به‌صورت معمول یکی از دو نوع مختلف است. یا از نوع بالشی بوده که چند بالش یا پشتی قابل جدا شدن دارند یا یک تکه هستند. مبل راحتی که پشتی آن‌ها از نوع بالشتی است راحت‌تر و شیک‌تر بوده اما یک نقطه ضعف دارد، باید برای پر کردن کوسن ها خیلی تلاش و دقت کنید. درغیر این ‌صورت معمولاً کمی کج و نامرتب دیده می‌شود.

اندازه مبل راحتی

اندازه مبل راحتی با هم متفاوت است، راحتی یک مبل تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند عمق صندلی و زاویه پشتی آن است. شاید بپرسید از کجا باید بدانید که عمق مناسب کاناپه چقدر است؟ ما به شما می‌گوییم باید از تجربه خود کمک بگیرید. اگر کاناپه یا صندلی دارید که روی آن احساس راحتی می‌کنید فاصله بین زانو و محلی که پشتتان به پشتی مبل می‌رسد را اندازه‌گیری کرده و هنگام خرید کاناپه آن اندازه ها رو در نظر بگیرید.

رنگ مناسب مبل راحتی

انتخاب رنگ مناسب نیز حائز اهمیت است از آنجاکه قیمت زیادی را باید بابت خرید مبل راحتی پرداخت کنید قطعاً دوست دارید سال‌های زیادی بدون این‌که از مد بیفتد از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است پارچه بی رنگی را برای مبل خود انتخاب کنید. شما با خرید کوسن‌های خوش‌رنگ و شیک جلوه زیبایی به مبل خود می‌توانید ببخشید. اگر بچه کوچک دارید بهتر است از خرید مبل راحتی رنگ روشن اجتناب کنید چراکه باعث می‌شود تا مبل راحتی شما خیلی زود کثیف شده و تمیز کردن آن دشوار است.

چگونه به کیفیت ساخت مبل راحتی پی ببریم؟

  • استحکام آن را چک کنید: مبل‌های راحتی با کیفیت سنگین‌تر از بقیه هستند. این مبل‌ها حتی از لحاظ ظاهری هم مستحکم دیده می‌شوند. برای بررسی مبل ابتدا چرخی به دور آن زده و سپس آنرا از یک گوشه بلند کنید، بعداز بلند کردن کمی آنرا در هوا تکان دهید. اگر مبل سبک بود یا اینکه موقع تکان دادن صدا یا لرزش ریزی داشت، بدانید که آن مبل بی‌کیفیت است و باید قید خریدش را بزنید. جنس بدنه فریم نیز بسیار مهم است. فریم مبل‌های با کیفیت از چوب طبیعی و محکم مثل بلوط، توسکا، افرا، گردو، روس و در مواردی مدل‌های باکیفیت چوب چندلا ساخته می‌شوند.
  • فنر مبل: فنر مبل نکته بسیار مهم دیگر در است که باید قبل از خرید بررسی شود. بهترین و بادوام‌ترین فنر برای مبل فنرهای لول و همچنین فنرهای S یا سینوسی هستند. فنرهای لول به شکل عمودی و مارپیچ زیر تشک مبل قرار می‌گیرند اما فنرهای سینوسی به شکل افقی و به صورت موازی در کنار هم کف مبل نصب می‌شوند. هر دو نوع این فنرها استحکام بالایی داشته و وزن زیاد را برای مدت طولانی تحمل می‌کنند. فنرهای کویل نیز گزینه کم هزینه دیگری هستند که کیفیت بالایی دارند. البته برای مشخص شدن نوع فنر بکار رفته باید از خود فروشنده سؤال شود.
  • بررسی رویه و تشک مبل: تشک مبل با‌کیفیت عمدتا هسته درونی‌اش از جنس فوم پلی‌یورتان صنعتی است. هرچه فوم چگالی بالاتری داشته باشد، وزن آن سنگین‌تر بوده و دوام بیشتری هم خواهد داشت. در مبلمان ارزان فقط از فوم پلی‌یورتان تنها استفاده می‌شود درحالی‌که مبل‌های با‌کیفیت، دور فوم پلی‌یورتان، یک روکش پارچه‌ای از جنس تترون یا داکرون نیز کشیده می‌شود که استحکام و راحتی بیشتری به فوم می‌دهد. همچنین در برخی از مبل‌ها هم بجای فوم صنعتی از اسفنج یا مو و پر حیوانات استفاده می‌کنند که اصلا مناسب نبوده و فقط در مبل‌های عتیقه یافت می‌شود.
  • بررسی کلاف و محل اتصالات: بهترین مدل‌های مبل راحتی که دوام بالایی هم دارند برای متصل کردن مفصل‌های کلاف مبل به یکدیگر از چسب درجه یک و پیچ استفاده می‌کنند. در مبل‌های بی‌کیفیت اما بجای چسب و پیچ، از منگنه‌های بزرگ یا میخ برای اتصال استفاده می‌شود. در مبل‌های باکیفیت بدنه و پایه مبل یک تکه هستند و با چسب یا میخ به بدنه متصل نشده‌اند. البته در برخی مبل‌ها پایه‌ها توسط مکانیسمی از بدنه جدا می‌شوند تا جابجایی مبل بین فضاها و عبور از در ورودی راحت‌تر انجام شود.

چگونه مبلی مناسب با دکور خانه انتخاب کنیم؟

برای خرید مبل راحتی باید به استایل و سبک منزل خود نگاه کنید، اگر از دکوراسیونی سنتی و کلاسیک استفاده می‌کنید، که اکثر خانه‌های ایرانی همین طور چیدمان می‌شوند، بنابراین باید مبل‌هایی با دسته‌های خمیده و پشتی‌های لمسه‌ای یا مبل چستر استفاده کنید. برای دکوراسیون‌های مدرن امروزی، سطح و رویه مبل باید عاری از تزیینات بوده و صاف و یکدست باشد. همچنین دسته مبل باید مستقیم و با کمترین انحنا باشد.

اندازه مبل بستگی به فضای اتاق دارد. برای اینکه اطمینان خاطر پیدا کنید، اندازه مناسب مبل خود را با نوارهای رنگی در اتاق مشخص کنید، حتی بجای این نوار می‌توانید محل مبل را با یک سری وسایل مثل پشتی و بالش پر کنید تا اندازه مناسب مبل دستتان بیاید.

اگر قصد دارید از مبل راحتی برای خوابیدن و دراز کشیدن استفاده کنید، باید بین دسته‌های مبل فضای کافی برای دراز کشیدن کامل وجود داشته باشد. همچنین خود دسته مبل می‌تواند جای یک بالش قرار بگیرد. البته اگر فضای کوچکی دراختیار دارید باید حواس‌تان به دسته مبل باشد چون معمولاً دسته مبل فضای زیادی بین مبل‌ها را اشغال می‌کند. برای فضاهای کوچک مبل‌های بدون دسته انتخاب بهتری هستند. با این مبل‌های فضای اتاق شما بزرگتر دیده می‌شود.

انتخاب رنگ مناسب

ازآنجاکه مبل‌های راحتی هزینه زیادی روی دست ما می‌گذارند، باید رنگ آن طوری باشد که بعداز مدتی از مد افتاده دیده نشود. مطمئن‌ترین رنگ برای مبل‌های راحتی رنگ‌های خنثی هستند. اگر پارچه مبل خنثی باشد، با اضافه کردن کوسن‌ها و باشتک‌های رنگی و جذاب می‌توانید دکوراسیون خود را از یکنواختی دربیاورید. همچنین اگر فرزند خردسال در خانه دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا کثیفی‌ها را کمتر در خود نشان دهند. پارچه‌های مصنوعی معمولاً راحت‌تر تمیز شده و نیاز به مراقبت کمتری دارند اما پارچه‌های طبیعی مثل چرم و مخمل و پارچه‌های ریز بافت دربرابر پارگی و خش دوام بسیار بالاتری دارند.

امیدواریم با خواندن این راهنمای خرید مبل راحتی، توانسته باشید ذهنیت کاملی از یک مبل باکیفیت بدست آورید. شما می‌توانید با رعایت کردن نکات بالا یک مبل راحتی مناسب برای خود خریداری کنید. با توجه به جزئیات گفته شده قیمت‌های متفاوتی برای مبل راحتی وجود دارد که هر کدام بنا به سلیقه ی شما قابل انتخاب است. شما می‌توانید در جشنواره های مختلف مبل راحتی خریداری کنید چراکه دارای تخفیف های مناسب است. یکی از این جشنواره ها به مناسب روز مادر در دکورشاپ فقط و فقط در سوم بهمن مهلت دارد، امتحانش ضرری ندارد!

از کجا مبل خوب بخریم؟

دکورشاپ به‌عنوان یکی از به‌روزترین و جامع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین لوستر، فعالیت خود را با هدف عرضه کالای ایرانی آغاز کرده است. فروش تخصصی دکورشاپ در زمینه‌ لوستر، لوازم دکوری، آباژور و مبلمان است. دکورشاپ با گرد هم آوردن سبد خریدی کامل از بهترین محصولات ایرانی و حمایت از تولید ملی، باعث کاهش هزینه مشتریان خود در امر خرید لوستر شده است. مشتریان می‌توانند به‌جای خرید فیزیکی در بازار و صرف وقت زیاد، به‌راحتی در منزل ویترین و محصولات موجود در دکورشاپ را با مشخصات کامل ببینند، مقایسه کنند و در انتها با اطمینان از شرایط ارسال و تضمین سلامت کالا خرید کنند و از خرید راحت و بی‌دغدغه خود لذت ببرند. شنبه تا جمعه، در همه ساعات شبانه روز پاسخگوی شما هستیم. شما می‌توانید در هر ساعتی با شماره ۶۶۷۱۲۴۷۵ تماس بگیرید و از پشتیبانی دکورشاپ به صورت رایگان برای انتخاب مبل جدید خود کمک بگیرید!

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا