zoomit

تبلیغات به صفحه قفل گوشی‌های ناتینگ اضافه می‌شود؟

تبلیغات به صفحه قفل گوشی‌های ناتینگ اضافه می‌شود؟

شرکت ناتینگ بتای عمومی به‌روزرسانی Nothing OS 4.0 مبتنی‌بر اندروید ۱۶ را برای گوشی‌های ناتینگ فون ۲، ناتینگ فون ۳، ناتینگ فون 2a و ناتینگ فون 2a پلاس در دسترس قرار داده است. اکنون نوبت کاربران سری ناتینگ فون 3a و ناتینگ فون 3a پرو رسیده است تا این نسخه را امتحان کنند، اما در کنار قابلیت‌های جدید، تغییر بحث‌برانگیزی هم به چشم می‌خورد؛ تبلیغات در صفحه قفل.

به‌گفته‌ی ناتینگ، کاربران می‌توانند در بتای Nothing OS 4.0 نسخه‌ی جدید Nothing OS را تجربه کنند که شامل طراحی تازه‌ی آیکون‌ها، پریست جدید دوربین با نام Stretch و قابلیت جدیدی با عنوان Lock Glimpse است. ناتینگ این ویژگی را ابزاری برای نمایش «تصاویر زمینه باکیفیت و به‌روزرسانی‌های مفید و به‌موقع» معرفی کرده است، اما توضیحات رسمی کمی مبهم‌اند و شباهت زیادی به سرویس‌های تبلیغاتی مشابه دارند.

طبق توضیحات ناتینگ، کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت به سمت چپ در صفحه قفل، به محتوای جذاب دسترسی پیدا کنند. این توضیح یادآور اپلیکیشن Glance است که روی بسیاری از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی اندرویدی نصب می‌شود و در ظاهر محتوا اما در عمل تبلیغات را در صفحه‌ی قفل نمایش می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

اگرچه قابلیت Lock Glimpse درحال حاضر اختیاری است، اما تجربه‌ی کاربران از برندهای دیگر نشان داده است که چنین ویژگی‌هایی معمولاً در نسخه‌های بعدی به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌شوند. از سوی دیگر، این قابلیت می‌تواند باعث افزایش مصرف باتری و داده شود و در تضاد با فلسفه‌ی اصلی Nothing OS یعنی تجربه‌ی کاربری ساده قرار بگیرد.

ناتینگ می‌گوید کاربران در صورت تمایل می‌توانند عکس‌های خود را جایگزین محتوای Lock Glimpse کنند. بااین حال، سؤال باقی می‌ماند که چرا شرکتی با شعار «مینیمالیسم دیجیتال» باید چنین قابلیت بحث‌برانگیزی را معرفی کند؟ هنوز مشخص نیست آیا ویژگی مذکور به سایر مدل‌های ناتینگ نیز می‌رسد یا خیر، اما فعلاً کاربران بتا می‌توانند اولین تجربه را از آن داشته باشند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا