موبايل

تاثیر منفی قرنطینه چین بر عرضه جهانی آیفون

تاثیر منفی قرنطینه چین بر عرضه جهانی آیفون

نیکی آسیا روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که شرکت آمریکایی اپل در حال فشار آوردن بر تامین کنندگان خود در چین است چرا که محدودیت‌های قرنطینه در این کشور تاریخ عرضه آیفون ۱۴ را احتمالاً به تعویق خواند انداخت.

به گزارش نیوزلن از تسنیم، گفته می‌شود که آزمایش تأیید مهندسی (EVT) که سازندگان در آن تمام قطعات و فرآیندها را قبل از شروع تولید، نهایی می‌کنند، به تعویق افتاده است و این موضوع به طور بالقوه تاریخ عرضه جهانی برای جدیدترین مدل آیفون را که قرار بود در سپتامبر انجام شود، چند هفته به عقب می‌اندازد.

طبق برنامه معمول اپل، تولیدکنندگان آزمایش EVT را تا اواخر ماه ژوئن تکمیل می‌کنند، اما تودلید حداقل یکی از مدل‌ها سه هفته عقب تر از برنامه خود پیش می‌رود. این یعنی محصول در تاریخ رسمی عرضه خود در دسترس نخواهد بود، مگر اینکه تولیدکننده بتواند به نحوی تاخیرها را جبران کند.

این محصول همچنین در صورتی در موعد خود عرضه خواهد شد که هیچ تعطیلی بیشتری رخ ندهد، احتمالی که تحلیلگران می‌گویند بعید است.

شرکت مونتاژکننده آیفون یعنی پگاترون اوایل سال جاری میلادی کار در کارخانه‌های خود در شهرهای شانگهای و کونشن را به دلیل محدودیت‌های کرونایی به حالت تعلیق درآورد. محدودیت‌های کرونایی در شهر شانگهای در هفتمین هفته خود به سر می‌برد.

یکی از مدیران تامین‌کننده اپل که نامش فاش نشد به نشریه نیکی آسیا گفت: جبران زمان از دست رفته بسیار مشکل است.

وی تأکید کرد که اپل و تامین کنندگان آن به طور شبانه روزی برای سرعت بخشیدن به روند عرضه محصول کار می کنند، حتی در حالی که سرعت بازگشایی کسب و کارها در شانگهای “نسبتا کند” است.

کمبود جهانی تراشه نیز به این تأخیر در عرضه آیفون کمک کرده است، زیرا اپل با شرکت‌هایی از خودروساز گرفته تا تولیدکنندگان سلاح برای تامین اندک تراشه‌های درایور نمایشگر و سیستم مدیریت انرژی رقابت می‌کند.

طبق گزارش‌ها، نیمی از ۲۰۰ تامین‌کننده برتر اپل در مناطقی قرار دارند که تحت تأثیر قرنطینه‌ها قرار گرفته‌اند، که ممکن است در نهایت روی تولید ۶ تا ۱۰ میلیون دستگاه آیفون قبل از تاریخ عرضه آیفون ۱۴ با فرض اینکه طبق برنامه عرضه شود، تأثیر منفی بگذارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا