zoomit

پوکو C40 احتمالاً از پردازنده کوالکام و مدیاتک استفاده نخواهد کرد

پوکو C40 احتمالاً از پردازنده کوالکام و مدیاتک استفاده نخواهد کرد

پوکو (POCO)‌، برند مستقلی که پیش‌تر زیر نظر شیائومی فعالیت می‌کرد، به‌خاطر تولید گوشی‌هایی که در ازای قیمتشان سخت‌افزار بسیار خوبی دارند، شهرت دارد. این شرکت اکنون تنوع بالایی از گوشی‌های هوشمند را در بازه‌های قیمتی مختلف به فروش می‌رساند. سری پوکو F و پوکو X در بین میان‌رده‌های قدرتمند قرار می‌گیرند و از طرفی پوکو M و پوکو C سراغ بازار گوشی‌های اقتصادی و خوش‌قیمت می‌روند.

گوشی‌هایی که پوکو به بازار می‌فرستد غالباً مدل ری‌برندشده‌ی گوشی‌های شیائومی و ردمی هستند؛ بنابراین پوکو ظاهراً برندی مستقل است، اما همچنان وابستگی شدیدی به شیائومی دارد. به‌نظر می‌رسد گوشی بعدی پوکو برخلاف بسیاری از دستگاه‌های اخیر این شرکت، قرار نیست ری‌برند کامل گوشی دیگری باشد.

براساس آنچه XDA Developers می‌نویسد گوشی پوکو سی ۴۰ (Poco C40) اخیراً با شماره‌مدل C3QP گواهی کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده را دریافت کرده است. از آن‌جایی که با شماره‌مدل مشابه ردمی ۱۰C (یعنی C3Q) مواجه هستیم، در ابتدا انتظار داشتیم پوکو C40 هیچ تفاوتی با این گوشی نداشته باشد؛ اما به‌نظر می‌رسد این بار شرایط فرق می‌کند.

گفته می‌شود پوکو C40 قرار نیست از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ که در ردمی ۱۰C استفاده شده بود، بهره بگیرد. این گوشی سراغ پردازنده‌های مدیاتک نیز نمی‌رود. دستگاه اقتصادی پوکو مجهز به پردازنده‌ای پایین‌رده به نام JR510 خواهد بود. این پردازنده پیش‌تر چند بار در دستگاه‌های برندی به اسم Treswave استفاده شده است.

اخیراً دستگاهی با کدنام Frost در گیک‌بنچ رؤیت شده که از شماره‌مدل C3QP استفاده می‌کند و مجهز به همان پردازنده‌ی JR510 است. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد گیک‌بنچ نیز حضور این پردازنده را در گوشی جدید پوکو تأیید کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • رندر پوکو M4 5G تغییری جزئی در بخش دوربین پشتی این گوشی نشان می‌دهد
  • تاریخ رونمایی پوکو F4 GT اعلام شد

در کنار این‌ها یافته‌های یکی از اعضای XDA Developers اعلام می‌کند گوشی پوکو C40 احتمالاً متکی‌بر نسخه‌ی سبک‌تر MIUI به نام MIUI Go خواهد بود. ظاهراً در همین راستا فلگ جدیدی تحت عنوان IS_MIUI_GO_VERSION به فرم‌ور MIUI شیائومی اضافه شده است.

این فلگ در کنار فلگ قدیمی IS_MIUI_LITE_VERSION حضور دارد که شیائومی از آن برای محدود کردن یا غیرفعال‌سازی قابلیت‌هایی مثل پنجره‌های شناور و حالت Game Turbo روی گوشی‌های مجهز به کمتر از چهار گیگابایت رم استفاده می‌کند. درحال‌حاضر مشخص نیست که MIUI Go قابلیتی در دل MIUI خواهد بود یا به‌عنوان رابط کاربری مجزا بر پایه‌ی اندروید گو توسعه داده شده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا